שירהטק דחתה את ההנפקה המתוכננת בתל אביב

14 יוני, 2021

מבצעת גיוס הון פרטי של 20 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-120 מיליון שקל אחרי הכסף - פי שניים מהגיוס האחרון. מתכננת להשקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכנית התרחבות אסטרטגית - ולחזור אל הבורסה בשווי גבוה יותר

חברת שירהטק (Shiratech) מפתח תקווה דוחה במספר חודשים את ההנפקה הציבורית המתוכננת בבורסה של תל אביב. חברת ההשקעות יוניקורן טכנולוגיות דיווחה הבוקר (ב') שבמקום הנפקה היא תבצע עסקה פרטית לגיוס של 20 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל לפני הכסף. כלומר החברה השיגה שווי שוק של 120 מיליון שקל אחרי הכסף. מדובר בזינוק גדול בשווי החברה: בשלושת החודשים האחרונים היא גייסה כ-12 מיליון שקל ממשקיעים לפי שווי שוק של כ-58 מיליון שקל שבוצעו על-ידי יוניקורן טכנולוגיות, קרן הגישור SIBF2 וקבוצה של משקיעים פרטיים.

בין המשקיעים בגיוס ההון, קיים ״משקיע אסטרטגי משמעותי״ שהוא לקוח בינלאומי של החברה, וכן קרן ההשקעות הישראלית SIBF שכבר מושקעת בחברה. החברה מתכננת להשלים בשנה הקרובה תוכנית התרחבות אסטרטגית אשר תמצב אותה כספקית חשובה של פתרונות Industrial IoT 4.0. מנכ"ל שירהטק, דוד וקטור (בתמונה למעלה), אמר שהחברה נמצאת במקום הנכון: "בחודשיים האחרונים קיבלנו הזמנות לביצוע פיילוטים המתוכננים להתחיל החודש מלקוחות חדשים כמו Bayer  ו-T- System באירופה.

"הטכנולוגיה שלנו מבוססת על חיישנים חכמים ויכולות AI ללימוד תהליכים ברצפת הייצור, ומעניקה לחברות יצרניות תובנות עסקיות חשובות. הגיוס הפרטי הגדול מאפשר לנו להתמקד בחיזוק יכולות הפיתוח והמכירה. לעת עתה נדחה את ההנפקה הציבורית שתוכננה, במטרה להגיע לשוק הציבורי כחברה חזקה וגדולה יותר – ובשווי שוק גבוה יותר".

מעקב אחר הייצור מרמת החיישן ועד רמת הענן

חיישני iCOMOX מאפשרים לשאוב מידע ישירות מהמכונות בקו הייצור
חיישני iCOMOX מאפשרים לשאוב מידע ישירות מהמכונות בקו הייצור

בטיוטת התשקיף שהיא פירסמה בסוף חודש מאי 2021, לקראת ההנפקה אפשרית בבורסה בתל אביב (שכאמור בינתיים נדחתה), היא תארה את מפת הדרכים המרכזית שלה, שעבורה היא מבקשת לגייס את ההון. התוכנית כוללת גיוס עובדים, הרחבת פעילות הפיתוח, פתיחת משרדים בעולם ואפילו רכישה אפשרית של חברה אחרת.

חברת שירהטק פיתחה את פלטפורמת iCOMOX הכוללת 5 חיישנים שונים ויכולת ביצוע אנליזות מורכבות. חיישני iCOMOX מאפשרים לשאוב מידע ישירות מהמכונות בקו הייצור מכל מקור מידע אחר. קופסאות הבקרה בפלטפורמת iCOMOX מצויידות בשלוש דרכי התחברות אל הרשת: תקשורת איתרנט קווית על-גבי קווי אספקת החשמל במפעל (PoE), תקשורת באמצעות הרשת הסלולרית (NB-IoT) ותקשורת אלחוטית מקומית (SmartMesh IP).

בכך היא מכסה כל התרחישים האפשריים באתרי ייצור תעשייתיים. ניתוח המידע מבוצע בשלוש שכבות AI מרמת אבזר הקצה ועד הענן, ומאפשר מתן תובנות בזמן אמת ובניית יכולות לחיזוי תקלות. הפתרון אינו פולשני ואינו מצריך עצירה של קווי הייצור. עד לסוף 2020 החברה שיווקה ומכרה את מוצריה בעיקר באמצעות חברת Arrow.

השלב הבא: משרדים ופיתוח בחו"ל

בתשקיף היא מסרה שהתמורה מההנפקה הצפויה, תסייע להחזיר הלוואת בעלים בהיקף של 1.2 מיליון שקל ולהתחיל ביישום תוכנית ההתרחבות האסטרטגית. התוכנית הזאת כוללת פתיחת משרדים ונציגויות בארצות הברית ובאירופה, שבחלקם יועסקו גם אנשי פיתוח ובינה מלאכותית, בהשקעה של כ-3.5 מיליון שקל בשנה הראשונה. בנוסף היא תממן את הרחבת פעילות המחקר והפיתוח וגיוס מתכנתים המתמחים בפיתוח בסביבת הענן, מומחי בינה מלאכותית, ומהנדסי שירות, באמצעות צמיחה אורגנית וגיוס עובדים, או גם באמצעות רכישות. להערכת החברה, עלות גיוס כוח האדם תהיה 2-2.5 מיליון שקל לשנה הראשונה, ועלות הרכישה האפשרית תהיה בסדר גודל של מיליוני שקלים בודדים.

ממשק המשתמש של מערכת iCOMOX. מידע מפורט, גם באמצעות הענן, על כל מכשיר בקו הייצור
ממשק המשתמש של מערכת iCOMOX. מידע מפורט, גם באמצעות הענן, על כל מכשיר בקו הייצור

במקביל, היא תשקיע כ-1-1.5 מיליון שקל נוספים בהרחבת מערך השיווק והמכירות ובהעמקת הקשר עם מפיצים. תוכנית נוספת היא לפתח פלטפורמת שימוש במוצרים שלה, בעיקר לאנשי תחזוקה, המבוססת על מציאות מדומה ומציאות רבודה. המהלך הזה ידרוש השקעה נוספת של 1-1.5 מיליון שקל. בסך הכל מדובר בסדר גודל של כ-10 מיליון שקל לשנה הראשונה בלבד. משמעות הדבר היא שאם הגיוס ייצא לפועל, ההשקעות בהתרחבות במהלך השנים הבאות צפויות להיות גדולות בהרבה.

חברת שירהטק נמצאת בשליטת קבוצת א.י אלקטרוניקה (כ-82% מהמניות) הנמצאת בבעלות שווה של האחים יניב רוד ואיתי רוד. במתכונתה הנוכחית היא פועלת החל משנת 2018. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-8.33 מיליון שקל. בסוף 2020 היא החלה גם במכירה ישירה ללקוחות וחתמה על הסכמי הפצה עם A1 Entel ועם T-Systems. כיום רוב הלקוחות הם באירופה, אסיה, דרום אמריקה וארה"ב. בנוסף למודל מכירת מוצרי חומרה בלבד – בשנת 2021 החברה נכנסה למודל עסקי נוסף – של מכירת חומרה ואספקת התוכנה במתכונת של שירות (SaaS).
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , השקעות והון סיכון , חדשות , ענן , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: IOT , IoT תעשייתי , שירהטק , תעשייה 4.0