4iG משתלטת על חלל תקשורת; נקודת השמיים של עמוס-3 תעבור לממשלת הונגריה

15 יוני, 2021

תרכוש 51% מהמניות תמורת 215 מיליון שקל. זכתה במכרז של ממשלת הונגריה להפעלת לוויין לאומי אשר ימוקם בנקודת השמיים של עמוס-3, שהוחכרה לחלל-תקשורת ב-2004

חברת חלל תקשורת, המפעילה את ארבעת לוויני עמוס, דיווחה הבוקר כי היא מצויה במשא ומתן עם חברת התקשורת ההונגרית 4iG לרכישת השליטה מחברת חלל-תקשורת. לפי מזכר ההבנות שנחתם בין שתי החברות, החברה ההונגרית תרכוש כ-51% ממניות חלל-תקשורת תמורת כ-215 מיליון שקל, לפי מחיר של 8.5 שקל למניה, המשקף פרמיה של כ- 68% על מחיר הממוצע של המניה בבורסה בחצי השנה האחרונה. השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים ואישור בעלי המניות, והצדדים מעריכים כי היא תיסגר סופית ברבעון הרביעי של השנה. בעקבות ההודעה מזנקת הבוקר מניית חלל בכ-20% בבורסת תל אביב.

חברת 4iG, הנסחרת בבורסה של בודפשט לפי שווי שוק של כ-200 מיליון דולר, עוסקת בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת. רכישת חלל-תקשורת, שהיא הרכישה הזרה הראשונה שהיא מבצעת, הינה חלק מהאסטרטגיה של 4IG להפוך לספקית בינלאומית של שירותי תקשורת לוויינית. באחרונה זכתה 4IG במכרז של ממשלת הונגריה לשיגור והפעלה של לוויין לאומי. כיום מקבלת הונגריה שירותי תקשורת לוויינית מחלל-תקשורת, באמצעות הלוויין עמוס-3.

עמוס-3 ממוקם בנקודת השמיים W4. נקודה זו שייכת לפי החלוקה של האו"ם לממשלת הונגריה. ב-2004 החכירה ממשלת הונגריה את השימוש בנקודה לחלל-תקשורת, ששיגרה לשם את הלווין עמוס-3 ב-2008. חוזה החכירה מסתיים ב-2024 ונקודת השמיים תחזור לבעלות ממשלת הונגריה, שכאמור קיימה מכרז בקרב המגזר הפרטי בהונגריה להפעלה של לוויין לאומי. במכרז זכתה חברת CarpathiaSat Hungarian Space, שהיא מיזם משותף של 4IG ועוד שתי חברות הונגריות. לפי ההסכם המתגבש בין 4IG וחלל-תקשורת, הלוויין הלאומי החדש יאופיין ויתוכנן על ידי חלל-תקשורת

מנכ"ל חלל תקשורת, דן זיצ'ק (בתמונה למעלה), אמר כי מדובר במהלך חשוב ביישום התוכניות האסטרטגיות של חלל-תקשורת. "כניסתה של 4iG ההונגרית כבעלים, תסייע במימוש התוכנית האסטרטגית של חלל-תקשורת, שעיקרה מעבר מאספקת קיבולת לוויינית לספק שירותי תקשורת על גבי לוויין הכוללים, בין השאר, שירותים מנוהלים, שירותים מקצה לקצה ומתן פתרונות מתקדמים בשרשרת הערך כגון אפיון, תכנון, הקמה ותפעול רשתות התקשורת הלוויינית. כניסתה של 4iG, באמצעות הזרמת הון לתוך החברה, תשפר בצורה משמעותית את חוסנה הכלכלי והיכולת שלה לעמוד בהתחייבויות העתידיות".

לראיון מיוחד עם מנכ"ל חלל תקשורת: "עמוס 17 הוא מנוע הצמיחה שלנו"

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות