ראדא תשלב בינה מלאכותית בתוך המכ"ם

22 יוני, 2021

תקים צוות משותף עם חברת ByondMinds הישראלית, המספקת שירותי פיתוח מערכות בינה מלאכותית. יכולות AI ולמידת-עומק יאפשרו לשפר את דיוק המכ"ם, את סיווג המטרות ואת ההתאמה שלו לסביבה משתנה

חברת ראדא (RADA) הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת BeyondMinds הישראלית, המספקת שירותי פיתוח פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים. שתי החברות חתמו על מזכר הבנות להקמת צוות משותף שמטרתו תהיה להטמיע במכ"מים הטקטיים של ראדא יכולות של בינה מלאכותית ולמידת-עומק. החברות מעריכות כי הסכם סופי ייחתם עד סוף חודש יולי.

ביונד-מיינדס היא חברת סטארט-אפ מתל-אביב, שהוקמה ב-2018, ומספקת שירותי בינה מלאכותית לארגונים. החברה פיתחה פלטפורמה וארכיטקטורה ייחודית המאפשרת להתאים עבור הלקוח פתרונות AI עבור בעיות או צרכים ספציפיים. לדברי החברה, הפלטפורמה שלה מאפשרת לייצר פתרונות AI יעילים וסקאלבילים וכי היא נותנת מענה למכשולים ולבעיות שמעכבות תהליכי אימוץ AI בארגונים. באחרונה אף הכריזה ביונדמיינדס על התחייבות לספק לכל לקוח פתרון AI ייעודי מוכן לפעולה תוך 10 שבועות

לפני כשנה השלימה גיוס של כ-15 מיליון דולר בהובלת קרן ההון-סיכון  Grove Ventures ואחד ממייסדי צ'ק פוינט מריוס נאכט. החברה מתמקדת במגזרי הבנקאות והפיננסיים, ייצור, ממשל וביטחון. בין לקוחות החברה נמנים מיקרוסופט, סמסונג, KPMG וחברות מהתעשייה הביטחונית והמגזר הפיננסי.

בראדא ציינו כי אימוץ יכולות AI נועד כדי לשמר את היתרון הטכנולוגי של החברה, וכי המודלים והטכנולוגיה של ביונד-מיינדס יאפשרו לשפר את הדיוק של המכ"מים, סיווג המטרות והתאמת תפקוד המכ"ם לסביבה משתנה.

ראדא פיתחה משפחה של מערכות מכ"ם טקטיות מבוססות תוכנה ליישומי הגנה בפני רחפנים, למערכות נ"מ לטווח קצר ולמערכות הגנה אקטיבית עבור כלי-רכב ממוגנים ומשוריינים (דוגמת מערכות חץ דורבן של אלביט ומעיל רוח של רפאל). פעילותה בתחום המכ"מים הטקטיים הובילה בשנים האחרונות לצמיחה משמעותית במכירותיה.

הערכת החברה, השוק הפוטנציאלי לפתרונות מכ"ם טקטי מסתכם בכ-6 מיליארד דולר. בסך הכול, הכנסותיה של ראדא ב-2020 הסתכמו ב-76.2 מיליון דולר, גידול של 72% בהשוואה ל-2019. בשנת 2021 היא צופה גידול נוסף של 60% ל-120 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BeyondMinds , בינה מלאכותית , מכ"ם טקטי , ראדא