חברת הסייבר ננולוק גייסה 11 מיליון דולר

7 יולי, 2021

פיתחה פתרון להגנת סייבר ברמת המכשיר לבקרים תעשייתיים ואביזרי קצה בתחום התשתיות. "המתקפות האחרונות על תשתיות קריטיות ממחישות את הצורך בפתרון שלנו". החברה פעילה מאוד בתחום מוני החשמל החכמים

חברת ננולוק (NanoLock Security) מניצני עוז, שפיתחה פתרון הגנת סייבר על מונים חכמים, בקרים תעשייתיים ואביזרי IoT, הודיעה על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 11 מיליון דולר. בסבב השתתפו המשקיעים הקיימים AWZ Ventures, קבוצת השקעות פרטית שבה חבר סטפן הרפר, ראש ממשלת קנדה לשעבר וכן משקיעים חדשים ובהם HIVE 2040, פלטפורמת ההון-סיכון OurCrowd ו-Atlantica Group. ננולוק גייסה בשנת 2017 5 מיליון דולר בסבב A וסך ההון שגייסה עד היום עומד על 16 מיליון דולר.

ננו-לוק, שהוקמה ב-2016, פיתחה טכנולוגיה המגינה על רכיבי קצה ממתקפות סייבר ומתקפות פנים-ארגוניות, על-ידי חסימת הכתיבה לזיכרון מכשיר הקצה ויצירת ערוץ מאובטח לעדכוני קושחה. הדבר חיוני במיוחד להתקני IoT, אשר מבוססים על פתיחת מערכות קריטיות בפני רשתות תקשורת רבות, שרמת האבטחה שלהן אינה ידועה. הפתרון של ננו-לוק הינו אגנוסטי, כלומר יכול לפעול על כל מעבד ובכל מערכת הפעלה. כמו כן, הוא אינו צורך כלל כוחות עיבוד או חיי סוללה, ועל כן מתאים במיוחד לאביזרי IoT בעלי משאבי עיבוד והספק מוגבלים כמו מדי מים וגז חכמים. ננולוק עובדת עם חברות תשתיות ותעשייה ועם ספקיות שירות ביפן, הודו, ספרד, שוויץ, סינגפור, הולנד, ארצות הברית וישראל.

מננולוק נמסר כי ההון שגויס יאפשר לחברה להאיץ את ההתקנות ואת חדירתה לשוק העולמי של אבטחת שירותי תשתית. ננולוק מעסיקה כיום עשרות עובדים במרכז המו"פ בישראל ובמשרדיה בארצות הברית, אירופה ויפן. בעקבות גיוס ההון מתכוונת החברה לגייס 20 עובדים נוספים.

ערן פיין, מייסד משותף ומנכ"ל ננולוק סקיוריטי: "אנו מרחיבים עתה באופן דרמטי את טביעת הרגל שלנו בשוק באמצעות התקנות חדשות, שותפויות אסטרטגיות ורישום פטנטים ועתה צרפנו לשורותינו מנהלים בעלי מוניטין מרשימים בתחומי הסייבר ושירותי תשתית ובעלי ידע ספציפי שיסייע לצמיחתנו והתרחבותינו והאצת ההתקנות"

באחרונה ביצעה החברה שני מינויים בכירים להנהלתה: יניר לאובשטיין, שהוביל את תחום אבטחת הסייבר במשרד האנרגיה, מונה לתפקיד סמנכ"ל פתרונות סייבר, ושגיא ברקו, שעבד במשרד ראש הממשלה ובין היתר הוביל את תחום המו"פ, מונה לסמנכ"ל המו"פ של החברה.

אחד השווקים האסטרטגיים של ננולוק הוא שוק המונים החכמים, וזאת על רקע הפריסה הגוברת של רשתות חשמל חכמות ברחבי העולם ושימוש במונים דיגיטליים מקושרים, שחשופים למניפולציות סייבר. בסוף 2020 הכריזה ננולוק על שני שיתופי פעולה משמעותיים בתחום, האחד האחד עם Genus Power Infrastructures, חברת תשתיות החשמל הגדולה ויצרנית המונים החכמים המובילה במדינה, והשני עם חברת ה-IT האיטלקית אטלנטיקה (Atlantica), ועם חברת-הבת שלה בתחום הסייבר, Atlantic Cybernext. שיתופי הפעולה הללו צפויים להוביל להטמעת הפתרון של ננולוק בעשרות מיליוני מונים חכמים.

פיין: "הפתרון שלנו מתמודד עם צורך חיוני, כפי שראינו המתקפות האחרונות נגד שירותי תשתית ותשתית קריטיות צומחות בקצב מואץ הן מבפנים והן דרך שרשרת האספקה. שום דבר לא ימנע מההאקרים להמשיך ולנסות לפרוץ את הרשתות הללו אך פתרון ה-Zero Trust שלנו ברמת המכשיר ימנע מהם להצליח".

[מקור תמונה ראשית: EESL]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: IoT תעשייתי , NanoLock , תעשייה חכמה