פימי במו"מ למכירת חלקה ביוניטרוניקס

7 יולי, 2021

המסחר בבורסה הופסק זמנית לאחר שהעיתון כלכליסט דיווח שבעלת השליטה, קרן פימי, מעוניינת למכור את מניותיה בחברה לתאגיד תעשייה איטלקי. יוניטרוניקס מייצרת בקרים לוגיים מיתכנתים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב הפסיקה זמנית את המסחר במניות חברת יוניטרוניקס (Unitronics), כדי שתספק הבהרות בעקבות ידיעות על מו"מ המתנהל בין בעלת השליטה בחברה, קרן פימי, לבין חברה איטלקית, למכירת מניות פימי בחברה. לפי הידיעה שהתפרסמה בכלכליסט, קרן פימי המחזיקה בכ-50% ממניות יוניטרוניקס, מנהלת משא ומתן עם תאגיד התעשייה האיטלקי בונפיליולי רידוטורי (Bonfiglioli riduttori) למכירת חלקה ביוניטרוניקס לפי מחיר הגבוה ב-20%-30% ממחיר המנייה בשוק.

יוניטרוניקס פועלת מאירפורט סיטי שליד נתב"ג ומעסיקה כ-130 עובדים. ברבעון הראשון 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-34.2 מיליון שקל, והרווח הגולמי בכ-15.5 מיליון שקל (45%). המוצר המרכזי של החברה הוא בקרים משולבים הכוללים ביחידה אחת גם את החומרה והתוכנה שעליהם הבקר מבוסס וגם את ממשק המשתמש של הבקר. בחודש ינואר 2021 היא הרחיבה את המודל העסקי עם ההכרזה על פלטפורמת UniCloud לשירותי ענן המאפשרת ללקוחות לחבר את הבקרים שלהם אל יישומי ענן ולהפיק מהם מידע עסקי חיוני. המוצר מאפשר לחברה לספק שירות מתכונת SaaS שבו הלקוחות יחויבו בתשלום חודשי עבור השירות.

פימי הכפילה את שווי ההשקעה

החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-302 מיליון שקל, מכאן שבמידה והעיסקה תתבצע, פימי עשויה לקבל כ-151 מיליון שקל. פימי רכשה את מניות יוניטרוניקס בשנת 2016 תמורת כ-110 מיליון שקל. אלא שהרווח של פימי גדול בהרבה, מכיוון שבחודש מרץ 2019 התפצלה יוניטרוניקס לשתי חברות ציבוריות נפרדות: יוניטרוניקס הממוקדת בפיתוח וייצור בקרים לוגיים מיתכנתים, וחברת יוטרון הפועלת בתחום הצומח של מחסנים אוטומטיים וחניונים אוטונומיים.

כיום מחזיקה פימי בכ-44% ממניות יוטרון, אשר נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-190 מיליון שקל. פירוש הדבר ששווי אחזקותיה כיום ביוטרון וביוניטרוניקס מסתכם בכ-235 מיליון שקל – יותר מפי שניים מהיקף ההשקעה המקורי שלה. יוניטרוניקס לא הכחישה את הידיעה, אולם הבהירה שעדיין אין הסכם: "מעת לעת החברה מקבלת פניות מגופים שונים, ובוחנת ומקיימת שיחות בדבר אפשרות ביצועם של מהלכים אסטרטגיים, לרבות מיזוג או רכישה. יובהר כי לא גובשו כל הסכמות קונקרטיות בין החברה לצד כלשהו בדבר עסקה כלשהי. כמו-כן, כפי שנמסר לחברה מבעלת השליטה, גם מצדה לא גובשו כל הסכמות כאמור".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: בקרים תעשייתיים , יוניטרוניקס , קרן פימי