אירודרום רוכשת את Flytech תמורת 11.7 מיליון שקל

11 יולי, 2021

פלייטק מספקת שירותי מיפוי, מדידה, תחזוקה ואבטחה באמצעות רחפנים. בין לקוחותיה: אינטל, מוטורולה ומספר משרדים ממשלתיים. הרכישה היא חלק מהתרחבותה של אירודרום לשוק הרחפנים האזרחי

בתחילת חודש יוני הכריזה חברת הרחפנים אירודרום (Aerodrome) כי בכוונתה להתרחב לשוק הרחפנים האזרחי, והיום (א') מודיעה החברה על רכישה המחזקת את הכיוון האסטרטגי החדש. בדיווח לבורסה עדכנה אירודרום כי חתמה על הסכם לרכישת חברת FlyTech הישראלית, המספקת שירותי איסוף מידע אווירי על ידי רחפנים וניתוחו באמצעות יישומי בינה מלאכותית. לפי תנאי העסקה, אירודרום תרכוש את מלוא מניותיה של פלייטק תמורת כ-4.3 מיליון שקל במזומן ועוד כ-2.5 מיליון ממניות אירודרום, ששוויין כיום כ-7.4 מיליון שקל. לאחר השלמת הרכישה פלייטק תהפוך לחטיבה האזרחית בחברת אירודרום.

פלייטק, שמשרדיה הראשיים בירושלים, מספקת שירותי איסוף מידע באמצעות כטב"מים עבור לקוחות בשוק האזרחי, כדוגמת מיפוי ומדידה עבור פרויקטים של תשתית והנדסה, איתור ליקויים בטיחותיים, איתור פגמים ותקלות בפאנלים סולאריים, ושירותי אבטחה לרשויות אכיפת החוק. החברה גם פעילה בתחום המתהווה של משלוחים והובלה באמצעות רחפנים, ובאחרונה זכתה במכרז של חברת נתיבי איילון לאספקת פתרונות טכנולוגיים לשינוע מטענים באמצעות כטב"מים. פלייטק גם מפעילה בית ספר למטיסי רחפנים, המעניק רישיונות הטסה בתחום האזרחי מטעם רשות התעופה האזרחית.

בין לקוחותיה הנוכחיים של החברה נמנים אינטל, מוטורולה, מקורות, חברת חשמל, נת"ע, רשות מקרקעי ישראל, רכבת ישראל, עיריית תל אביב-יפו, המשרד לביטחון פנים, רשות הטבע והגנים, משרד החקלאות, חברת הגיחון, משרד הביטחון ועוד למעלה מ-40 לקוחות פעילים נוספים. הכנסותיה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-1.5 מיליון שקל, גידול של 100% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020, והרווח התפעולי הסתכם ב-600 אלף שקל.

מאירודרום נמסר כי בכוונתה לרכז תחת פלייטק את פעילותה בתחום האזרחי ולהפוך אותה לחטיבה האזרחית של הקבוצה. לדברי אירודרום, הרכישה תסייע לה ללמוד את אופן ושיטות העבודה בשוק האזרחי והיא תקבל לידיה ידע משמעותי בתחום.

הזמנה ממשרד הביטחון במבצע "שומר החומות"

אירודרוםה מספקת שירותי אימון הדרכה ותפעול של פרויקטים צבאיים באמצעות כ-16 פלטפורמות כטב"ם שונות בקטגוריות של מיני כטב"ם, כטב"ם טקטי וכטב"מים אסטרטגיים. בסך הכול, היא מתמחה בהכשרה, אימון ומתן שירותי תפעול של כטב"מים ממשקל 25 ק"ג ועד למשקל של 5.5 טון. בנוסף לתפעולם היא מספקת שירותי תחזוקה, וביצוע ותכנון ניסויי טיסה, כולל תיחקור ותיעוד.

בשנת 2020 הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-14 מיליון שקל, בהשוואה ל-8.6 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה מ-2.7 מיליון שקל ב-2019 ל-6 מיליון שקל ב-2020. החברה גילתה כי בתקופת מבצע "שומר החומות" היא קיבלה הזמנה ממשרד הביטחון לביצוע שירותים מיוחדים לתקופה בת שנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , רחפנים

פורסם בתגיות: Flytech , אירודרום