נובה מחפשת רכישה בהיקף של מאות מיליוני דולרים

15 יולי, 2021

יצרנית ציוד בדיקת השבבים מרחובות הגדירה תוכנית צמיחה אסטרטגית שתבשיל בשנת 2024. היקצתה 300-350 מיליון דולר במזומן למרכיב המרכזי של התוכנית: רכישת חברה שזהותה או מאפייניה עדיין לא פורסמו

בתמונה למעלה: נשיא ומנכ"ל נובה, איתן אופנהיים. צילום: בני גמזו

חברת נובה (Nova) מרחובות חשפה אתמול (ד') בפני משקיעים את התוכנית האסטרטגית החדשה "נובה 500", שנועדה להגדיל את מכירות החברה להיקף של כ-500 מיליון דולר בשנה עד לשנת 2024. התוכנית כוללת התרחבות באמצעות גיוס עובדים ופתיחת משרדים חדשים בעולם, שדרוג תשתיות הייצור ועוד, אולם המרכיב העיקרי בתוכנית הוא ביצוע עיסקת רכישה אסטרטגית בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

המהלך המיידי ביותר הוא האצת הקמתו של החדר הנקי החדש של החברה, שישתרע על-פני שטח של 1,500 מ"ר. החדר הנקי החדש יתחיל לפעול באופן שוטף במחצית 2022. הוא יכיל טכנולוגיות ייצור מתקדמות, מערכות אוטומציה, מיחשוב מלא של תהליך הייצור ובקרת תהליכים במתכונת Industry 4.0. האתר נמצא בפארק המדע ברחובות וישמש לייצור מערכות המטרולוגיה המתקדמות ביותר של החברה. בניית המתקן החלה בספטמבר 202, ונובה תשקיע בו עוד 12 מיליון דולר.

במקביל, החברה מגייסת עובדים וצפויה להגיע בקרוב להיקף העסקה של כ-800 עובדים, ופותחת משדרי פעילות באזורים חדשים בעולם. נובה הודיעה שהיא תשקיע 10 מיליון דולר בטכנולוגיות מידע ובאתרים חדשים, כולל פתיחת משרדים ומרכזי הדגמה נוספים בארה"ב, בסין ובאירלנד. ב-12 החודשים האחרונים החברה ייצרה מזומנים בהיקף של כ-80 מיליון דולר, וגייסה 200 מיליון דולר נוספים באג"ח להמרה המיועדים לפירעון ב-2025.

התוצאה: יש בידיה מזומנים בהיקף של כ-480 מיליון דולר, אשר ישמשו למימון תוכנית הצמיחה. ראוי לציין שהסעיף הגדול ביותר בתוכנית הצמיחה הוא תקציב בהיקף של 300-350 מיליון דולר שהחברה מייעדת לצורך ביצוע מיזוגים ורכישות. פירוש הדבר שהיא מחפשת כיום חברת מטרה, או שנמצאת במשא ומתן מתקדם כלשהוא לרכישת חברה אשר על-פי לוח הזמנים של תוכנית "נובה 500" – אמור להסתיים לפחות בסוף 2023. ייתכן שמדובר בעיסקה גדולה בהרבה, שכן לצד מרכיב המזומנים העיסקה העתידית עשויה להכיל גם מרכיב של מניות.

הרכבת מערכות בדיקה בחדר הנקי של חברת נובה
הרכבת מערכות בדיקה בחדר הנקי של חברת נובה

צמיחה רצופה לאורך חמש שנים

חברת נובה מספקת פתרונות מדידה לקווי ייצור של מוליכים למחצה. המערכות של החברה מאפשרות לבצע איפיון חומרים ומדידה של המבנים המיוצרים בתוך השבב באמצעות טכנולוגיות אופטיות ו-X-Ray. כל יצרני השבבים הגדולים בעולם הם לקוחות של נובה וכיום יש כ-3,000 מערכות פעילות מתוצרתה בכ-150 אתרי ייצור שבבים בעולם. להערכת סמנכ"ל הכספים, דרור דוד, בסיס הלקוחות הזה מאפשר לחברה להגדיל את מרכיב השירותים שהיא מספקת ללקוחות לכ-100 מיליון דולר בשנה.

בחמש השנים האחרונות הכפילה נובה את מכירותיה, ובשנת 2020 היא דיווחה על צמיחה נוספת של 20% ומכירות שיא בהיקף של כ-269 מיליון דולר. להערכת החברה במחצית הראשונה של 2021 יצמחו מכירותיה בכ-40% בהשוואה למחצית הראשונה של 2020, שבה הן הסתכמו בכ-124 מיליון דולר. שליש מהמכירות מגיע מיצרני רכיבי זיכרון ושני שלישים מיצרני רכיבים לוגיים. "נובה היא החברה היחידה בשוק שמשלבת גם טכנולוגיות איפיון חומרים וגם טכנולוגיות למדידה של מימדים גיאומטריים", אמר נשיא ומנכ"ל החברה, איתן אופנהיים.

למעשה, אסטרטגיית הצמיחה והרצון לבצע עסקת רכישה גדולה נובעים גם מההערכה שהשוק מצוי על סף צמיחה נוספת. להערכת אופנהיים, הקורונה והדור החמישי יצרו דרישה גוברת לרכיבים, מלחמת הסחר הביאה להגלדת ההשקעות בייצור שבבים בקוריאה ובטאיוואן והכניסה לשוק של טכנולוגיות ייצור מתקדמות, מייצרים הזדמנות צמיחה עבור נובה. כך למשל כש-70% מההכנסות  מקורן בשבבים מתקדמים (10 ננומטר ומטה) ו-30% מגיעות ממפעלי ייצור שבבים בטכנולוגיות ותיקות יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מטרולוגיה , נובה , שבבים