הזמנות ב-33 מיליון דולר לסרגון מלקוחות בהודו ברבעון השני

18 יולי, 2021

לאחר שסבלה בעבר מהקיפאון בשוק הטלקום ההודי, סרגון מדווחת על צבר משמעותי של הזמנות על רקע היערכות המפעילות לדור החמישי. "צברנו ניסיון רב בתכנון ופריסה של רשתות 5G ברחבי העולם"

חברת סרגון (Ceragon), המספקת פתרונות לתמסורת אלחוטית לרשתות תקשורת, דיווחה בסוף השבוע כי ברבעון השני של השנה קיבלה הזמנות בהיקף כולל של 33 מיליון דולר מספקיות תקשורת בהודו, אשר מרחיבות את פריסת הרשת שלהן ברחבי הודו ונערכות למעבר לדור החמישי. עוד נמסר כי החברה נבחרה להשתתף בפיילוט לחיבור אתרים שונים לרשת דור חמישי באמצעות פלטפורמת הגלים המילימטריים שלה.

מפעילות תקשורת מובילות במדינה, ובהן Reliance Jio, וודאפון ו-Airtel, כבר החלו לבצע פיילוטים בדור חמישי. ואולם, תעשיית הטלקום המקומית עדיין ממתינה לביצוע מכרזי הספקטרום של הדור החמישי, שנדחו כבר מספר פעמים על רקע חילוקי דעות בין מפעילות התקשורת למדינה סביב המחירים הגבוהים שמבקשת המדינה על השימוש בתדרים. כעת, חיל הים ההודי מסרב לפנות חלק מהתדרים שאמורים להיות מוקצים לדור החמישי, מה שמסבך את התמונה עוד יותר. בסרגון מעריכים כי המכרזים ייצאו לפועל במהלך המחצית הראשונה של 2022.

מנכ"ל סרגון דורון ארזי, שנכנס לתפקידו בחודש אפריל, אמר כי החברה נוטלת חלק משמעותי במהפכת הדור החמישי בהודו. "סרגון צברה ניסיון רב בתכנון ופריסה של רשתות תמסורת עבור הדור החמישי ברחבי העולם."

סרגון מספקת פלטפורמות לתמסורת אלחוטית (Backhaul) המקשרות בין אתרים מרוחקים ובין תאים סלולריים וליבת הרשת, ומאפשרות למפעילות תקשורת להרחיב את קיבולת הרשת. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-68.3 מיליון דולר, עלייה של 22.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וירידה של 7% בהשוואה לרבעון הרביעי 2020.

סימני ההתעוררות של שוק הטלקום ההודי הם חדשות טובות עבור סרגון. הודו היא שוק הטלקום השני בגודלו בעולם במספר המשתמשים, ובשנים האחרונות היא שוק יעד מרכזי של סרגון. ב-2018 היא היתה אחראית לכ-40% ממכירות סרגון והתורמת העיקרית לצמיחתה. אולם בשנת 2019 התהפכה הקערה על-פיה: שוק הטלקום ההודי נקלע למשבר חמור ולעצירה כמעט מוחלטת של ההזמנות מסרגון. המכירות במדינה ירדו ב-60% ומשקלה של הודו במכירות ירד ל-16% בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , דור חמישי , חדשות

פורסם בתגיות: דור חמישי , דורון ארזי , הודו , סרגון