משבר הרכיבים: TSMC תגביר את ייצור שבבי הרכב ב-60%

18 יולי, 2021

"הצעדים שנקטנו מפחיתים משמעותית את המחסור בקרב לקוחותינו." הכנסות TSMC ברבעון השני עלו ל-13.29 מיליארד דולר, מחצית מהן מ-5 ו-7 ננומטר. GlobalX: "יצרנים אוגרים מלאים מחשש לשיבושי אספקה'"

[בתמונה למעלה: קו ייצור שבבים בחברת TSMC. מקור: Taiwan Semiconductor Manufacturing Co]

קבלנית ייצור השבבים הגדולה בעולם, TSMC, הודיעה כי היא מגבירה את תפוקת הייצור של יחידות בקרה אלקטרוניות לכלי-רכב (MCU), וזאת כדי לתת מענה למחסור ברכיבים בתעשיית הרכב על רקע המעבר המואץ לכלי-רכב חשמליים. החברה הטאיוואנית הודיעה כי כבר במחצית הראשונה של השנה הגבירה את קצב ייצור הרכיבים לתעשיית הרכב ב-30% וכי היא מעריכה כי תפוקת הייצור הכוללת בשנת 2021 תהיה גבוהה ב-60% בהשוואה ל-2020.

מנכ"ל TSMC, ס.ס ואיי, אצר בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעון בסוף השבוע, "הצעדים הללו שאנחנו נוקטים יפחיתו משמעותית את המחסור ברכיבי סמיקונדקטור ללקוחותינו בתעשיית הרכב." בסך הכול, הכנסותיה של TSMC ברבעון השני של 2021 הסתכמו ב-13.29 מיליארד דולר, עלייה של 28% בהשוואה לשנה שעברה ושל 2.9% בהשוואה לרבעון הקודם. ההכנסות מייצור ב-5 ננומטר היו אחראיים לכ-18% מכלל ההכנסות ומ-7 ננומטר ל-31%. ההכנסות מתעשייה האוטומוטיב עלו ב-12% ומהווים כ-4% מהכנסות קבלנית הייצור. במבט קדימה, החברה צופה הכנסות של 14.6-14.9 מיליארד דולר ברבעון הבא. בטווח הארוך יותר, TSMC מעריכה כי תציג צמיחה שנתית של קרוב ל-15% עד 2025.

היצרנית אוגרים מלאים – וצוואר הבקבוק רק מחריף

לפי ההערכה, הביקוש לשבבים מהתעשיות השונות צפוי לגדול השנה ב-12.5% בסקירה חדשה של חברת תעודות הסל GlobalX, מדגישים האנליסטים את הקושי של תעשיית הסמיקונדקטור להתאים את עצמה לביקושים המשתנים. "חוסר הגמישות של תעשיית ייצור השבבים מגביר את את המחסור הנוכחי ברכיבים. כדי להקים מתקן ייצור שבבים חדש נדרשים מיליארדי דולרים ומספר שנים. זהו פתרון יקר שגם אינו נותן מענה לביקושיםבטווח הקצר והבינוני. כבר כעת התפוקה ברבים ממתקני הייצור היא בין 90%-100%."

ב-GlobalX מציינים כי המחסור ברכיבים הוביל לשינוי במדיניות ניהול המלאים של היצרנים שרק מחריף את המשבר. "האמון הרעוע בשרשרת האספקה הגלובלית המורכבת הוביל את היצרנים לאגור חומרי גלם שלהערכתם הם חשופים יותר לשיבושי אספקה עתידיים. על כן, הם משנים את המדיניות מניהול מלאים בהתאם לביקושים המיידים לאגירת מלאים 'לכל מקרה שלא יהיה'."
הביקושים לסמיקונדקטור מהתעשיות השונות. מקור: GlobalX
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס