שירהטק רוכשת חברת בינה מלאכותית אירופית

21 יולי, 2021

עיסקת הרכישה מהווה מרכיב מרכזי באסטרטגיית הכניסה אל השוק האירופי. הטמעת פעילותה בשירהטק תתבצע באופן מיידי עם השלמת העיסקה. שירהטק פיתחה פלטפורמת חיישנים עבור יישומי 0.4 Industry

חברת שירהטק (Shiratech) מפתח תקווה חתמה על מזכר הבנות מחייב לרכישת חברה אירופית העוסקת בתחום הבינה המלאכותית, אשר באמצעותה היא צפויה להיכנס אל השוק התעשייתי באירופה כדי לספק לו טכנולוגיות יישומי תעשייה חכמה (0.4 Industry). כך דיווחה היום חברת יוניקורן טכנולוגיות הנסחרת בבורסה של תל אביב ומחזיקה בכ-7.95% ממניות שירהטק.

החברה האירופית הנרכשת פועלת במדינה מתועשת מובילה באיחוד האירופי ומחזיקה בקניין רוחני בתחומי הבינה המלאכותית אשר ישתלב במערכות של שירהטק. הטמעת פעילותה בשירהטק תתבצע באופן מיידי עם השלמת העיסקה. חברת שירהטק פיתחה את פלטפורמת iCOMOX, המבוססת על קופסת חומרה עם חיישנים ואלגוריתמיקה המנטרת את מצב המכונות ומאפשרת לקבל יכולות של ציוד חכם גם ממכונות "טיפשות".

המערכת כוללת 5 חיישנים שונים אשר שואבים מידע ישירות מהמכונות בקו הייצור או מכל מקור מידע אחר. קופסאות הבקרה בפלטפורמת iCOMOX מצויידות בשלוש דרכי התחברות אל הרשת: תקשורת איתרנט קווית על-גבי קווי אספקת החשמל במפעל (PoE), תקשורת באמצעות הרשת הסלולרית (NB-IoT) ותקשורת אלחוטית מקומית (SmartMesh IP). בכך המערכת מכסה כל התרחישים האפשריים באתרי ייצור תעשייתיים. ניתוח המידע מבוצע בשלוש שכבות AI מרמת אבזר הקצה ועד הענן, ומאפשר מתן תובנות בזמן אמת ובניית יכולות לחיזוי תקלות.

עיסקת הרכישה מהווה מרכיב מרכזי באסטרטגיית הכניסה של שירהטק אל השוק האירופי: החברה הנרכשת תהיה שער הכניסה של שירהטק לאירופה, בעיקר בכלכלות התעשייתיות המובילות באיחוד האירופי, שבהן פועלים כיום עשרות אלפי מפעלים וקווי ייצור מיושנים, הרלוונטיים להטמעה של הטכנולוגיה שלה. החברה הנרכשת תשמש גם כמרכז הפעילות האירופי בתחומי טכנולוגיה, מכירות ושירות בתחום ה-0.4 Industry. משירהטק נמסר ליוניקורן שרכישת החברה הנרכשת תאפשר לה לקצר את מחזור המכירה ללקוחות חדשים באירופה.

חברת שירהטק נמצאת בשליטת קבוצת א.י אלקטרוניקה (כ-82% מהמניות) הנמצאת בבעלות שווה של האחים יניב רוד ואיתי רוד. במתכונתה הנוכחית היא פועלת החל משנת 2018. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-8.33 מיליון שקל. לחברה שיתופי פעולה עם Honeywell, Arrow ו-Siemens. בשנת 2021 החברה נכנסה למודל עסקי נוסף – מעבר למכירת מוצרי החומרה בלבד – של מכירת חומרה ביחד עם תוכנה במתכונת של שירות (SaaS). בחודש שעבר היא גייסה 20 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל לפני הכסף.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: שירהטק