סקודיקס נכנסה לבורסת תל אביב לפי שווי של 190 מיליון שקל

22 יולי, 2021

החברה מראש העין מייצרת מערכות דפוס דיגיטליות אשר מוסיפות אלמנטים מיוחדים כמו צבעים מתכתיים והבלטות, באמצעות פולימרים מיוחדים. שנת הקורונה 2020 פגעה קשה במכירותיה

חברת סקודיקס (Scodix) מראש העין החלה להיסחר אתמול (ד') בבורסה בתל אביב והשיגה לאחר יום המסחר הראשון שווק שוק של כ-190.6 מיליון שקל. החברה דיווחה שערב כניסתה למסחר, היא ביצעה הנפקת מניות פרטית לגופים פיננסיים ומשקיעים מוסדיים בישראל, שבאמצעותה גייסה כ-54 מיליון שקל.

עד היום החברה גייסה כ-100 מיליון דולר ממשקיעים, בהם מקרן טנא המחזיקה בכ-26% ממניותיה לאחר ההנפקה ומקרן ICV המחזיקה בכ-18% מהמניות. לחברה 41 פטנטים רשומים ועוד שלושה פטנטים המצויים בתהליכי רישום. היא מעסיקה כ-80 עובדים ועד היום סיפקה סקודיקס כ-360 מערכות ללקוחות בעולם.

סקודיקס הוקמה בשנת 2007 על-ידי המנכ"ל אלי גרינברג ויעקב בר, ועוסקת בפיתוח וייצור מערכות דפוס דיגיטליות להשבחת דפוס, (Digital Print Enhancement) המבוססות על שימוש בפולימר הייחודי שפיתחה, Scodix PolySense. התחום הקרוי השבחת דפוס כולל הוספת אפקטים המשביחים את המוצר המודפס מעבר להדפסת צבע רגילה, למשל הוספת צבעים מתכתיים, ציפויי לכה שקופה ומבריקה על גבי מצעים, או יצירת הבלטה של אלמנטים במוצר המודפס. המערכות של החברה מקבלות מצעים (מודפסים או לא מודפסים) ונתונים גרפיים בקובץ דיגיטלי של הלקוח, ועל בסיסם מוסיפה מיידית את האפקטים הדרושים.

הייצור עבר אל המפעל בראש העין

סקודיקס נפגעה קשה בשנת הקורונה, בין השאר עקב ביטול תערוכת הדפוס דרופה. מכירותיה הסתכמו בכ-16.3 מיליון דולר בלבד, בהשוואה למכירות בהיקף של 30.7 מיליון דולר בשנת 2019. כתוצאה מכך היא סיימה את 2020 עם חוב בהיקף של יותר מ-21 מיליון דולר. בין השאר, היא ארגנה מחדש את קווי הייצור: עד לאחרונה יוצרו המערכות בקבלנות משנה בחברת ש.מ.ר מושן, אולם בעקבות משבר הקורונה והירידה בהיקף ההזמנות, הייצור עבר אל החברה וכיום היא מפעילה שני מפעלי ייצור בראש העין: מפעל לייצור מכונות הדפוס ומפעל לייצור הפולימרים הנמכרים ללקוחותיה.

כיום החברה ממקדת את עיקר מאמציה בשוק יצרני האריזות, הנמצא בצמיחה משמעותית. להערכת חברת המחקר Smithers Group, בשנים האחרונות צומח שוק האריזות בקצב יציב של כ-2.8% בשנה וצפוי להגיע בשנת 2021 להיקף של כטריליון דולר. כמחצית מעבודות הדפוס בשוק האריזות מבוצעות בסדרות של עד כ-6,000 מצעים, שזהו שוק יעד מרכזי של תעשיית הדפוס הדיגיטלי.  תמורת ההנפקה תשמש בין השאר להחסרת חוב לרשות החדשנות בהיקף של 5.4 מיליון שקל והשקעה של 5-7 מיליון דולר בפיתוח מערכת הדפוס הדיגיטלית החדשה אאוריקה (Eurika).

מערכת אאוריקה תאפשר צביעה מתכתית בטכניקה מסוג חדש. היא תתבסס על שימוש בפולימרים שיפותחו בחברה אשר מספקים את הגוון המתכתי, בלא צורך להשתמש ברדידי מתכת, כפי שמקובל היום בתעשייה. השימוש ברדידים הוא יקר, מוגל במספר הגוונים ומיועד למספר מצומצם של סוגי מצע. מערכת אאוריקה אמורה לפתור את החסרונות האלה. בשלב הנוכחי החברה ביצעה הוכחת היתכנות טכנולוגית, וצופה שהפיתוח יסתיים במחצית הראשונה של 2024.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: דפוס דיגיטלי , סקודיקס