ניסטק זכתה בפרוייקט CropX לייצור אלפי חיישנים

29 יולי, 2021

תייצר במפעל בפתח תקווה אלפי חיישני קרקע אשר יאספו מידע מחלקות חקלאיות ברחבי העולם בשטח כולל של כ-5 מיליון דונם. מערכות CropX הניבו חיסכון של יותר מ-60% בתצרוכת המים וגידול של כ-20% בתנובה

בתמונה למעלה: בדיקות סופיות של חיישני CropX במפעל ניסטק בפתח תקווה.

קבוצת ניסטק (Nistec) זכתה בפרוייקט של חברת CropX מנתניה לייצור אלפי חיישני קרקע שיפרסו בשטח של כ-5 מיליון דונם ברחבי העולם. חברת קרופ-אקס פיתחה פלטפורמה הכוללת חיישנים המוטמנים באדמה ומודדים את מידת הלחות בקרקע. החיישנים יודעים לנתח את סוג האדמה ולשדר את הנתונים אל מערכת בקרה חכמה, הנותנת לחקלאי מידע מדויק בזמן אמת על מצב ההשקיה בכל נקודה בשטח המעובד, ומסייעת לתכנן בצורה מדויקת יותר את תוכניות ההשקיה והדישון.

כיום החברה משרתת כ-2,000 לקוחות שהתקינו יותר מ-10,000 מערכות מאז ייסוד החברה בשנת 2015. להערכת החברה, המערכות שלה הניבו חיסכון של יותר מ-60% בתצרוכת המים וגידול של כ-20% בתנובה. החברה זכתה לתואר "חלוצה טכנולוגית" מטעם הפורום הכלכלי העולמי. לאחרונה היא חתמה על הסכם עם חטיבת NASA Harvest בנאס"א, לאספקת נתוני קרקע שנאספו מהחיישנים שלה ברחבי העולם, כדי לשלב אותם בנתוני לוויין לצורך הפקת תובנות המאפשרות לקבל החלטות מבוססות נתונים.

עמידה בתנאי סביבה קשים

מנכ"ל החברה, תומר צח, אמר שהסכם הייצור עם ניסטק הוא תוצאה של עלייה בביקוש למערכות החברה, והצורך להגביר את היקף הייצור. המערכות ייוצרו במפעל ניסטק בפתח תקווה במתכונת של שירות מלא: ייצור המעגל האלקטרוני, הרכבת המערכת השלמה, ביצוע בדיקות פונקציונליות ואריזה ומשלוח ללקוחות קרופ-אקס ברחבי העולם. סמנכ"ל השיווק והמכירות של ניסטק, ארבל ניסן, אמר שהייצור דרש עמידה באתגרים מיוחדים. "המערכות כוללות שימוש ברכיבים קטנים מאוד, ומוטמנות בתוך האדמה שם הן צריכות לעמוד בתנאים סביבתיים קשים. במהלך הייצור התמודדנו עם אתגרים טכנולוגיים מיוחדים, כמו רכיבים אלקטרוניים זעירים ברוחב של 0.3 מ"מ בלבד ובייצור שנדרש לעמוד באמינות גבוהה במיוחד".

ארבל ניסן (מימין) ותומר צח
ארבל ניסן (מימין) ותומר צח

קבוצת ניסטק היא אחת מקבלניות שירותי הייצור האלקטרוני הגדולות בארץ, היא מעסיקה כ-860 עובדים בארבעה אתרי ייצור בישראל. בנוסף היא בעלת השליטה בחברת אלטק מפתח תקווה, המייצרת מעגלים מודפסים. חברת קרופ-אקס מעסיקה כיום 45 עובדים, 25 מתוכם בישראל והשאר בארה"ב, אוסטרליה, מקסיקו וניו זילנד. בין המשקיעים בחברה: קרן Innovation Endeavors בבעלות מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט, OurCrowd, סומיטומו, תאגיד בוש הגרמני וחברת flex.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: CropX , ניסטק