יוטרון מפתחת עמדות טעינה לחניונים האוטונומיים

4 אוגוסט, 2021

דיווחה על צמיחה של כ-76% במכירות להיקף של כ-36 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021. מפת הדרכים הטכנולוגית: חיבור החניונים האוטונומיים לענן והוספת עמדות טעינה רובוטיות לרכב חשמלי

חברת יוטרון (U-tron) מוסיפה רובד טכנולוגי נוסף לחניונים האוטנומיים שהיא מספקת ללקוחות בישראל ובארה"ב. מנכ"ל החברה, חיים שני, מסר שבשוק האמריקאי קיים ביקוש גובר לחניונים אוטונומיים ללא מגע יד אדם. "אנחנו מרחיבים את הפעילות במטרופולין ניו יורק ובערים מרכזיות נוספות בארה"ב. אנו משקיעים בפיתוח פתרון טכנולוגי שיבטיח חיבור למערכת שליטה ובקרה של כלל החניונים באמצעות תשתית ענן, וכן בפיתוח פתרונות טעינת כלי-רכב רכב חשמליים באמצעות מערכת רובוטית שתהיה בעלת יכולת עיבוד תמונה ובינה מלאכותית. הפתרונות האלה יבטיחו את מעמדנו המוביל בשוק האמריקאי בשנים הבאות".

השוק האמריקאי הוא מרכזי עבור החברה, ואחראי לכ-52% ממכירותיה. שאר המכירות הן בשוק הישראלי. עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות החברה 7 חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה ו-14 נוספים נמצאים בשלבי ביצוע שונים. חברת יוטרון עוסקת בתכנון והקמת חניוני רכב אוטונומיים ומערכות לוגיסטיות אוטומטיות דוגמת מחסנים אוטומטיים ומרכזי הפצה ממוחשבים. החברה פועלת מקריית שדה התעופה ומעסיקה כ-110 עובדים. היא מנוהלת על-ידי המייסד חיים שני. יוטרון נמצאת בשליטת קרן פימי (44%) ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-154 מיליון שקל.

להערכת המנכ"ל, תחושת ההקלה על מגבלות הקורונה הביאה להרחבה בפעילות החברה, אשר חתמה מתחילת השנה על הסכמים להקמת חניונים אוטונומיים ומחסנים אוטומטיים בהיקף של כ-75 מיליון שקל. ההזמנות האלה כוללות הזמנה בהיקף של כ-35 מיליון שקל לתכנון והקמת מחסן לוגיסטי אוטומטי עבור מפעל בישראל, והזמנה בהיקף של כ-10 מיליון שקל להקמת חניון אוטונומי שני במדינת פלורידה, ארה"ב. בסך הכל, במחצית הראשונה של 2021 צמחו הכנסות החברה בכ-76% והסתכמו בכ-36 מיליון שקל. החברה דיווחה על מעבר מהפסד נקי לרווח נקי בהיקף של כ-3 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , רובוטיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: יוטרון