ראדא מקימה בהודו מפעל לייצור מערכות מכ"ם טקטי

16 אוגוסט, 2021

מתקן הייצור יוקם בשיתוף עם יצרנית מערכות המכ"ם והאלקטרוניקה הצבאית ההודית ADTL. המפעל ייצר מכ"מים עבור התעשייה הביטחונית ההודית. מנכ"ל ראדא, דב סלע: "הודו היא שוק יעד אסטרטגי"

יצרנית מערכות המכ"ם הטקטי ראדא (RADA), נכנסת לשוק הביטחוני ההודי. החברה הודיעה היום (ב') כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת ADTL ההודית, המפתחת ומייצרת מערכות אלקטרוניקה לשוק הצבאי, להקמת מיזם משותף לייצור ושיווק המכ"מים הטקטיים של ראדא לשוק ההודי. לראדא יש כיום מפעלי ייצור בישראל ובארצות הברית.

חברת ADTL מעסיקה כ-1,200 עובדים ומתמחה בפיתוח וייצור מערכות מכ"ם בקרת אש, מכ"ם גילוי אווירי, שדרוג מערכות מכ"ם לבקרת טילים, מערכות C3I, תקשורת טקטית הכוללת מערכות SDR, EW, אוויוניקה וחלל. בניית תשתית ייצור מקומית הינה למעשה מפתח לעשיית עסקים עם התעשייה הביטחונית ההודית, וזאת לאור תוכנית התמריצים של ממשלת הודו, Make in India, שנועדה לעודד חברות זרות לייצר את המוצרים המיועדים לשוק ההודי על אדמת הודו, במטרה לייצר מקומות עבודה.

המכ"מים של ראדא מיועדים לשמש בשוק ההודי ליישומים מבצעיים כמו הגנה אווירית לטווחים קצרים, הגנה מפני מל"טים, הגנה נגד פגזי מרגמה, טילים וארטילריה קצרת-טווח (C-RAM), הגנה אקטיבית לרכבים משוריינים, ועוד. אחד מהיישומים המרכזיים שבהם נעשה שימוש במכ"מים של ראדא כיום הוא מערכות לגילוי ויירוט רחפנים. זהו גם איום מרכזי שמולו מתמודדת הודו. בחודש יולי פגע רחפן נפץ בבסיס חיל האוויר ההודי באזור קשמיר, תקרית שבה נפצעו שני חיילים הודים.

בדצמבר 2020 התריע מפקד הצי ההודי מפני שימוש ברחפני תקיפה על ידי סין באזור חבל לדאק, ובעקבות כך ביצע הצי רכש של כוונות חכמות של חברת Smart Shooter הישראלית, שמאפשרות ליירט רחפנים גם באמצעות נשק קל. לפי דיווחים עדכניים בתקשורת ההודית, צבא הודו החל להצטייד במערכות הגנה מפני רחפנים וצפוי להרחיב את תוכנית הרכש.

דב סלע, מנכ"ל ראדא: "האסטרטגיה העסקית שלנו היא לבסס נוכחות מקומית משמעותית בשווקי המפתח שלנו. הודו היא שוק כזה עבורנו, ואנו מצפים להתחיל ולבנות את החברה ההודית שלנו ביחד עם שותפתנו ADTL. התרשמנו מהיכולות המוכחות של ADTL בבניית עסקים מוצלחים שמספקים מערכות מתקדמות לזרועות ההגנה של הודו, ומיכולתה לשתף פעולה עם חברות ביטחוניות מחוץ להודו לצרכי השוק ההודי.

הכנסותיה של ראדא ברבעון השני של 2021 הסתכמו ב-28.3 מיליון דולר, צמיחה של 61% ביחס לרבעון המקביל אשתקד וגידול של 12% ביחס לרבעון הקודם. החברה מצפה להכנסות של יותר מ-120 מיליון דולר ב-2021. להערכת ראדא, השוק הפוטנציאלי לפתרונות מכ"ם טקטי מסתכם בכ-6 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מכ"ם , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: הודו , מכ"ם טקטי , ראדא