אלטק מתכננת להקים מפעל ייצור PCB בצפון הארץ

26 אוגוסט, 2021

ביקשה ממנהל מקרקעי ישראל שיאתר עבורה קרקע לבניית מפעל ייצור חדש. שוקלת לממן את הפרוייקט באמצעות הנפקת מניות. המכירות ברבעון השני צמחו להיקף של כ-9.1 מיליון דולר

בתמונה למעלה: בדיקת מעגלים מודפסים במפעל אלטק בפתח תקווה. צילום: אלטק

חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה מתכננת להקים מפעל ייצור מעגלים מודפסים (PCB) בצפון הארץ, אשר יפעל בנוסף למפעל הקיים בפתח תקווה. כך גילה מנכ"ל החברה, אלי יפה, בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח של הרבעון השני 2021. לדבריו, החברה פנתה למנהל מקרקעי ישראל והגישה בקשה לאיתור שטח להקמת המפעל החדש. יפה: "הקמת מפעל ייצור שני הוא מרכיב מרכזי במפת הדרכים האסטרטגית שלנו הממוקדת בהתרחבות עסקית. אנחנו גם ממשיכים בתוכנית ההשקעות בציוד מודרני שתתבצע בשנים 2021-2023. כיום, כאשר יש לנו תזרים מזומנים חיובי אנחנו מצפים להגדיל את היקף ההשקעות שלנו".

הפנייה למנהל מקרקעי ישראל נעשתה בעקבות אישור הפרוייקט על-ידי הרשות להשקעות ופיתוח התעשייה במשרד הכלכלה. מקורות המימון להקמת המפעל החדש עדיין לא ברורים לגמרי, אבל ככל הנראה החברה שוקלת לגייס חלק מההון באמצעות הנפקה בבורסה. סמנכ"ל הכספים, אלון מועלם: "ברבעון השלישי של 2019 הגשנו תשקיף להנפקת מניות, המעניק לנו אפשרות לגייס הון לצורך מימון הצמיחה. אנחנו צופים שחלק מההשקעות במתקני הייצור שלנו ימומן באמצעות המכשיר הזה".

חברת אלטק סיימה את הרבעון השני של 2021 עם מכירות בהיקף של 9.1 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 8.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וכ-7.2 מיליון דולר ברבעון הראשון 2021. הרווח הגולמי צמח ל-2.4 מיליון דולר. במהלך הרבעון התמודדה החברה עם מחסור בחומרי גלם, במיוחד בחומר הציפוי הפולימרי Pyralux AP, המיוצר על-ידי DuPont ומשמש בייצור מעגלים מודפסים גמישים וגמישים-קשיחים, שבהם היא מתמחה.

החומר האלטרנטיבי יביא לחסכון בעלויות

המנכ"ל יפה סיפר שהחברה התגברה על המשבר באמצעות שימוש בחומר אלטרנטיבי שאותו היא הסמיכה כבר בשנת 2019. לדבריו החברה הצליחה להצטייד במלאי מספיק של החומר האלטרנטיבי, וכיום היא מציגה אותו בפני הלקוחות. "במהלך הרבעון השני 2021 קיבלנו הסכמה של רוב הלקוחות לשימוש בחומר האלטרנטיבי הזה במוצרים שלהם. ברגע שכל הלקוחות יאשרו את החומר הזה, הדבר יביא להפחתה בהוצאות שלנו שתאפשר לנו גם להפחית את העלות ללקוחות".

חברת אלטק מפתח תקווה מעסיקה כ-400 עובדים ומתמחה בייצור מעגלים גמישים קשיחים ומעגלים מודפסים מורכבים. החברה נמצאת בשליטת קבוצת ניסטק (Nistec), ונסחרת בנסד"ק לפי שווי חברה של כ-37.5 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , אלטק , מעגלים מודפסים