הצי האמריקאי רכש 25 מדפסות של סטרטסיס

4 ספטמבר, 2021

המדפסות ייפרסו בבסיסי הצי וישמשו לתחזוקת מטוסים. היקף העסקה: כ-20 מיליון דולר, וזהו החוזה הממשלתי הגדול ביותר בתולדות החברה. צבא ארצות הברית מאמץ טכנולוגיות של ייצור תוספתי כחלק מביזור שרשרת הייצור והאספקה

הצי האמריקאי (U.S Navy) רכש מיצרנית מדפסות התלת-מימד סטרטסיס (Stratasys) מרחובות כ-25 מדפסות מדגם F900, לייצור אבות טיפוס וחלקים סופיים גדולים. היקף העסקה הכולל הוא כ-20 מיליון דולר, כאשר 8 מדפסות יסופקו עוד השנה ויתר המדפסות יסופקו לאורך חמש שנים. המדפסות אמורות להיות מותקנות בבסיסי הצי בארצות הברית וביפן ולשמש לצורך ייצור של ציוד, חלקים וחלפים עבור המטוסים שמתחזק הצי. מדובר בחוזה הממשלתי הגדול ביותר בתולדות סטרטסיס. החוזה כולל גם תמיכה טכנית, הכשרה וחומרי גלם.

רכישת המדפסות היא חלק מהאסטרטגיה של הצבא האמריקאי, והצי בפרט, לפתח אקוסיסטם של ייצור מבוזר, בין היתר באמצעות טכנולוגיות של ייצור תוספתי (Additive Manufacturing). בתחילת השנה פרסם משרד ההגנה (DoD) האמריקאי דו"ח המפרט אסטרטגיה מקיפה לשילוב טכנולוגיות של הדפסת תלת-מימד בזרועות הצבא, וזאת במטרה להפוך את שרשרת הייצור והאספקה לגמישה יותר ולשמור על יתרון טכנולוגי בשדה הקרב. חיל האוויר האמריקאי כבר עושה שימוש במדפסות תלת-מימד לצורך ייצור חלקים לטילים, למסוק הבלאק-הוק ואפילו אטמי אזניים מותאמים אישית לטייסים.

מדפסת ה-F900, שהושקה ב-2019, היא מדפסת ייעודית להדפסת חלקים גדולים, או מספר רב של חלקים קטנים במקביל, באמצעות טכנולוגיית FDM, שבה יוצקים שכבה אחר שכבה של חומר פולימרי מותך עד ליצירת הצורה הסופית. זו מדפסת שמותאמת לסביבה תעשייתית והיא בעלת התנור הגדול ביותר מבין קו המדפסות של סטרטסיס. גודלה של המערכת הוא 2.7 מטר על 1.6 מטר על 2 מטר ומשקלה כ-2.6 טון. לפני כשנה רכשה הקבלנית הביטחונית הבריטית BAE Systems ארבע מדפסות F900 כדי לתמוך בתהליכי ייצור מתקדמים.

מארק מנינגר, העומד בראש החטיבה בסטרטסיס האחראית על הפעפילות העסקית מול ממשלת ארצות הברית, אמר: "היתרונות של ייצור תוספתי בארגונים צבאיים כמו הצי האמריקאי כוללים הארכת מחזור החיים של נכסים טקטיים כמו מטוסים וובטחת היכולת לבצע פעולות תחזוקה במהירות וכמעט בכל מקום."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: הצי האמריקאי , ייצור תוספתי , סטרטסיס