פסגת G7 אובטחה על ידי מערכת Drone Dome של רפאל

13 ספטמבר, 2021

המערכת מאתרת רחפנים וכטב"מים החודרים למרחב אסור בטיסה וחוסמת את אות ה-GPS ויכולת השליטה מרחוק של המפעיל. המערכת כוללת גם קרן לייזר ממוקדת המיירטת את הרחפן העוין

חברת רפאל חשפה היום כי צבא בריטניה עשה שימוש במערכת ההגנה של החברה מפני רחפנים ומל"טים, Drone Dome, כחלק ממערך ההגנה על מנהיגי המעצמות הכלכליות ומשתתפי פסגת ה-G7 שהתקיימה בקורנוול שבאנגליה ביוני האחרון. צבא בריטניה רכש לפני כשלוש שנים מספר מערכות Drone Dome, והמערכת נמצאת כבר בפעילות מבצעית של הצבא הבריטי בזירות מבצעיות שונות. 

מערכת Drone Dome, שפיתוחה הושלם ב-2016, מאפשרת לגלות, לזהות ולנטרל רחפנים עוינים המופעלים באזורים אסורי-טיסה, המופעלים לצורך ביצוע תקיפות אוויריות, איסוף מודיעין ופעילויות נוספות. מערכת Drone Dome כוללת מכ"מים סטטיים מדגם RPS-82 מתוצרת חברת ראדא (RADA), המספקים כיסוי מכל הכיוונים לטווח של 3.5 קילומטר, וחיישנים נוספים ואמצעי שיבוש, חסימה ויירוט. היא  פועלת בכל תנאי מזג-אוויר, 24 שעות ביממה.

תהליך ניטרול האיום מתבצע במספר שלבים. בשלב ראשון, המערכת מגלה ומזהה את הרחפן המאיים, באמצעות המכ"ם והחיישנים האלקטרו-אופטיים/אינפרה-אדומים. בשלב השני, מתבצע חישוב הנתונים ומועברת התראה למפעיל. במידה והרחפן מזוהה כעוין, מתחילה פעולת שיבוש אוטומטית או ידנית על-ידי מפעיל המערכת, בהתאם להגדרת המנוע החישובי.

בשלב הסופי, כאשר הרחפן המאיים מגיע לאזור המוגן, הוא מנוטרל באמצעות מערכת חסימת GPS ועל-ידי חסימת רדיו ו-וידיאו. במערכת גם משולבת קרן לייזר ממוקדת מאד בעלת יכולת לזירה גבוהה, המתמקדת בדיוק רב על המטרה, ננעלת עליה ומיירטת אותה תוך זמן קצר מאוד. במערכת קיים מנגנון הגנה בטיחותי של נעילת האלומה על המטרה המאיימת בלבד, תוך הבטחת בטיחות מקסימלית של הסביבה ומניעה של נזקים משניים.  

מספר מדינות כבר רכשו את המערכת. ברפאל ציינו כי השימוש במערכת זו בפסגת ה-G7 הוא עדות לשביעות הרצון והביטחון של משרד ההגנה הבריטי במערכת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Drone Dome , בריטניה , רפאל