אייסקיור מפתחת מערכת להקפאת מספר גידולים סרטניים בו-זמנית

27 ספטמבר, 2021

המערכת תכלול מספר מחטים שניתן יהיה לנווטם אל אזורי הגידול ולהשמידם באמצעות חנקן נוזלי, בהליך זעיר-פולשני וללא נזק לרקמות מסביב. המערכת גם תוכל לטפל בגידולים גדולים יותר, כדוגמת גידולים ברחם בשלבים מוקדמים

חברת אייסקיור (IceCure) מקיסריה מפתחת מערכת חדשה להקפאת גידולים סרטניים בשם MultiSense, כך עולה מעדכון שמסרה החברה למשקיעים. המערכת הנוכחית של אייסקיור, ProSense, מאפשרת להקפיא ולהשמיד גידולים סרטניים בהליך זעיר-פולשני שאינו מצריך הרדמה מלאה, וזאת באמצעות החדרת מחט דקיקה אל הגידול ויצירה, באמצעות חנקן נוזלי, של כדור קרח ממוקד בקצה המחט אשר משמיד את הגידול. המערכת החדשה תאפשר לתמרן בו-זמנית מספר מחטים אל גוף המטופל, וכך להשמיד גידולים גדולים יותר ומספר גידולים במקביל.

לדברי החברה, מערכת ה-MultiSense תוכל להשמיד גידולים בגודל של מעל 4 ס"מ, ומכאן שתהווה טיפול רלוונטי גם עבור סוגי סרטן המתאפיינים בגידולים גדולים יותר בשלב מוקדם, כדוגמת גידולים ברחם (מיומות). כמו כן, היכולת להחדיר אל המטופל מספר מחטים בו-זמנית תאפשר להשמיד בפרוצדורה אחת מספר גידולים, וכך לחסוך בעלויות ולהקל על המטופל. להערכת החברה, פיתוח המערכת יושלם לקראת תחילת 2024. בתוך כך, החברה גם צפויה להשיק גרסה חדשה של מערכת ה-ProSense, בעלת המחט היחידה, לקראת סוף 2022.

הסרת גידול ללא ניתוח, תוך 20 דקות

שוק היעד העיקרי של החברה, ושבו היא סבורה שיש לה את היתרון התחרותי הגדול ביותר, הוא סרטן השד. המערכת של החברה מאפשרת להסיר גידולים בשד, בגודל של עד 2 ס"מ, ללא צורך בכריתה כלשהי בהליך שאורך כ-20-40 דקות. לפני מספר חודשים פרסמה החברה תוצאות ביניים של ניסוי קליני נרחב שהיא עורכת ב-19 קליניקות בארצות הברית בקרב 194 מטופלות. לפי ממצאי הביניים, בתום תקופת מעקב ממוצעת של כשלוש שנים, רק 4 מטופלות, כ-2.06%, חוו הישנות של הסרטן. כאמור, מלבד היעילות הקלינית, ההליך אינו כרוך בפגיעה קוסמטית של שד האישה.

תוצאות הניסוי משמשות כבסיס לבקשה מה-FDA להרחיב את התוויות השימוש במכשיר בארצות הברית גם עבור סרטן השד. מכשיר החברה כבר מאושר לשימוש בטיפול בסרטן השד במספר מדינות במזרח-אסיה וכן בשוק האירופי. הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו ב-2.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.9 מיליון דולר. בשנה האחרונה הוסיפה החברה הסכמי הפצה בטורקיה, ברזיל והודו. אייסקיור, הנסחרת בבורסה של תל אביב, ביצעה לא מכבר רישום כפול גם בנסד"ק, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 313 מיליון דולר.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל אייסקיור, אייל שמיר, מתוך תוכנית מס' 9 בפודקאסט שלנו, שעלתה בינואר 2020:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייסקיור , סרטן