Arbe Robotics נכנסת לבורסת נסד"ק

7 אוקטובר, 2021

הושלמה עסקת המיזוג עם ITAC האמריקאית שבמסגרתה היא גייסה 118 מיליון דולר. חברת Arbe תתחיל להיסחר בנסד"ק החל מה-8 באוקטובר. "המיזוג יסייע לנו להיכנס אל השוק"

חברת Arbe Robotics התל אביבית השלימה את עסקת המיזוג הפיננסית עם חברת Industrial Tech Acquisitions הנסחרת בנסד"ק, ותתחיל להיסחר בבורסה החל תחת הסימול ARBE ו-ARBEW החל מה-8 באוקטובר 2021. ככל הנראה ארבה היא חברת המכ"ם לרכב הראשונה הנכנסת למסחר בנסד"ק. מנכ"ל ארבה, קובי מרנקו: המיזוג מחזק את המבנה הפיננסי שלנו ומסייע לנו להאיץ את אסטרטגיית החדירה אל השוק".

חברת ITAC היא מעין חברת מדף, שיש לה הון המחפש השקעה (Special Purpose Acquisition company). בעקבות עסקת המיזוג שאושרה השבוע על-ידי בעלי המניות של ITAC, תקבל ארבה רובוטיקס השקעה בהיקף של כ-118 מיליון דולר, הכוללת 18 מיליון דולר מ-ITAC ועוד 100 מיליון דולר שגוייסו בהקצאת מניות פרטית שבה השתתפו איל וולדמן, קרנות הון סיכון וגופים מוסדיים. לפני עיסקת הספאק, החברה גייסה כ-70 מיליון דולר.

חברת ארבה נמצאת עדיין בשלב המו"פ ורק בשנת 2020 היא החלה במכירות בהיקף קטן, אשר הסתכמו בכ-332,000 דולר. באוגוסט 2021 היא קיבלה קו אשראי בהיקף של עד 10 מיליון דולר מחברת Scintilla Fund. ממסמכי הסכם המיזוג, עולה ש-20 חברות שרכשו את הדוגמאות של שבבי המכ"ם של ארבה, מהן 14 חברות נכנסו לשלבי הערכה מתקדמים. בהן: חמישה יצרני רכב גדולים, ושתי חברות המפתחות כלי-רכב אוטונומיים. אחת מהן היא חברת AutoX הסינית, אשר מפתחת מוניות רובוטיות (RoboTaxi) ברמת Level-4 ומתכננת לשלב בהן 400,000 מערכות מכ"ם מבוססות ארבה ב-5 השנים הבאות.

מכ"ם במקום LiDAR

החברה פיתחה שבבי מכ"ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave – FMCW, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בעלי תדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים במערכת המכ"ם. להערכת החברה, המכ"ם שלה מייתר לחלוטין את הצורך בחיישני LiDAR ברכב.

שבבי המכ"ם של ארבה מפיקים תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. ערכת הפיתוח של החברה כוללת מודול של מערכת מכ"ם מלאה בעלת טווח גילוי של עד 300 מטר ברמת דיוק של עד 7.5 ס"מ. היא מזהה תנועה ברזולוציה של עד 0.1m/sec וכוללת מערך של 48 אנטנות שידור ו-48 אנטנות קליטה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Arbe , ארבה רובוטיקס