אלביט מוכרת לקרן פימי את חברת עשות אשקלון ב-88 מיליון דולר

21 אוקטובר, 2021

חברת תעש מערכות שבבעלות אלביט מחזיקה בכ-85% ממניות החברה. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-237 מיליון שקל. כ-75% ממהכנסות היו הזמנות של משרד הביטחון

בתמונה למעלה: תיבת הילוכים אוטומטית לכלי-רכב כבדים מתוצרת עשות אשקלון

חברת אלביט מוכרת לקבוצת פימי את חברת עשות אשקלון לקבוצת פימי, תמורת 88 מיליון דולר. עשות הגיעה לידי אלביט בעקבות אמצעות רכישת תעש מערכות (IMI Systems) בנובמבר 2018 תמורת 495 מיליון דולר. התעשייה הצבאית החזיקה בכ-85% ממניות עשות אשקלון. עשות אשקלון הינה תעשייה כבדה מובהקת ואינה תואמת למיקוד המרכזי של אלביט, המבוסס על מערכות חכמות ולתעשייה הביטחונית. מנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר שהעיסקה עולה בקנה אחד אסטרטגיית ההתמקדות בעסקי הליבה.

חברת אלביט נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-6.4 מיליארד דולר, וההודעה על העיסקה לא השפיעה על המסחר במניה שלה. בעקבות הודעה זינקה מניית עשות אשקלון בבורסה בתל אביב ביותר מ-12% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-319 מיליון שקל. ההפרש בין שווי החברה למחיר שפימי תשלם נובע מכך שהציבור מחזיק בכ-15% ממניות עשות אשקלון.

חברת עשות אשקלון עוסקת בעיקר בייצור מערכות מבוססות גלגלי שיניים, גלים למנועי סילון, ממסרות לשימושים צבאיים ותעופתיים, כלי-רכב כבדים ומוצרים מטונגסטן מסונטר, בעיקר תחמושת חודרת שריון. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-237 מיליון שקל. החברה דיווחה על רווח תפעולי של כ-14 מיליון שקל.

הלקוח המרכזי: משרד הביטחון

עשות היא אחת מהקבלניות המרכזיות של משרד הביטחון באספקת מכלולים לכלי-רכב משוריינים, ובכללם טנק המרכבה בכל הגרסאות שלו. בחודש אוגוסט 2021, למשל, היא קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה בהיקף של כ-170 מיליון שקל לייצור ממסרות ומתלים לרק"ם וכן לחידוש מכונות בקווי הייצור המשמשים לייצור מערכות לרק"ם, על מנת לייעל את הייצור ולאפשר הפחתת מחירים בעתיד. בשנת 2020 היוו ההזמנות של משרד הביטחון כ-75% ממכירות החברה.

קרן פימי היא גוף ההשקעה הגדול בישראל המתמקד בתחום התעשייה. הקרן מנהלת נכסים בהיקף של כ-5.5 מיליארד דולר, כאשר האסטרטגיה שלה מבוססת על רכישת חברות תעשייתיות בעלות מוצרים ושוק מוכחים, והבאתן לצמיחה ולריווחיות. בשנים האחרונות היא רכשה את השליטה בהרבה מאוד חברות טכנולוגיות, ובהן: אורביט, פי.סי.בי טכנולוגיות, תאת תעשיות, ח.מר תעשיות, בירד אירוסיסטמס, יוניטרוניקס ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , עשות