מחקר חדש של KLA: שני שליש מהמהנדסים בחרו במקצוע כדי להשפיע על חיי אנשים בעולם

27 אוקטובר, 2021

64% מהמשתתפים אמרו שגם היום, אחרי שהם עובדים בתעשייה, הם עדין חדורי תשוקה למקצוע באותה מידה, ואף יותר, מראשית דרכם. נשים במחקר הצביעו על היעדר מודלים נשיים לחיקוי ועל חשיפה למקצוע ההנדסה בגיל מאוחר

חברת KLA, אחת היצרניות הגדולות בעולם של מערכות מדידה ובקרה לתעשיית השבבים, פרסמה מחקר רב-לאומי חדש על עולם ההנדסה, במטרה לאפיין את המוטיבציות, השאיפות והאתגרים במסלול ההכשרה של מהנדס. המחקר, אשר נערך בקרב סטודנטים ומהנדסים מ-5 מדינות, ובהן ארצות הברית, אנגליה, סין, טייוואן וישראל, הראה כי מהנדסים נלהבים מן המקצוע ומן האפשרויות הגלומות בו. המחקר מצא כי 65% מהמשתתפים למדו הנדסה מתוך שאיפה לעסוק בתחום שיכול לשפר חיים של אנשים. 64% מהמשתתפים אמרו שגם היום, אחרי שהם עובדים בתעשייה, הם עדין חדורי תשוקה למקצוע באותה מידה, ואף יותר, מראשית דרכם. 

54% מן הנשים שהשתתפו במחקר אמרו כי המוטיבציה לבחירת מקצוע ההנדסה היתה השאיפה לשבור את תקרת הזכוכית, כאשר אחד האתגרים הגדולים עליו הצביעו הוא העדר מודלים של נשים מהנדסות בילדות ועל רקע זה, חשיפה, בגיל מאוחר יחסית, למקצוע. רק 9% מהסטודנטיות שהשתתפו במחקר דיווחו כי ההורים חשפו אותן למקצוע לעומת 17% מהסטודנטים ורק 35% מהסטודנטיות אמרו שבחרו במקצוע בעקבות קרוב משפחה מהנדס, זאת לעומת 50% מקרב הסטודנטים הגברים. בנוסף בעוד שהגברים העידו כי בחרו במקצוע ההנדסה כבר בתיכון מרבית הנשים העידו על תקופת הקולג' ולימודי התואר הראשון. 59% מהנשים אמרו שלימודי מדעים והנדסה (STEM) לא נתפסו כלימודים ראויים לנשים כאשר בחרו במסלול, אף על פי כן, המחקר הראה כי נשים המשיכו להתלהב מתחום ההנדסה למרות החסמים שחוו. 

המשתתפים מנו שלושה אתגרים מרכזיים בכניסה למקצוע: מצוינות אקדמית, משך הלימודים ועלות  הלימודים. 50% מהמשתתפים הישראלים הדגישו את הנושא של מצוינות אקדמית  כמחסום כניסה לתחום,  זאת לעומת 36% בממוצע בכל המדינות שהשתתפו במחקר. 56% מהמהנדסים והסטודנטים הטיוואנים  דיווחו כי המחסום המרכזי הוא משך ההכשרה, זאת לעומת 40% בממוצע בכל המדינות. 

עוד במחקר, מהנדסים וסטודנטים אמרו שגובה השכר חשוב אבל גם ההזדמנות לפיתוח קריירה וההטבות השונות, המשפיעות על איכות החיים של העובד, מהווים שיקול בבחירת מקום העבודה.  מחוץ לעבודה, מהנדסים וסטודנטים דיווחו כי הם רואים במוסיקה (29%), ספורט (28%) וטיולים בטבע (28%) מקורות השראה גם לחיי העבודה. לסיכום, 86% מהסטודנטים אמרו שהם נרגשים להפוך למהנדסים ו- 82% אמרו שימליצו לאחרים על לימודי הנדסה. 

האזינו לשיחה עם נשיא KLA ישראל, אורי תדמור, מתוך תוכנית מס' 36 בפודקאסט שלנו:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מחקרים ונתוני שוק

פורסם בתגיות: KLA , סקר