ננו דיימנשן רוכשת את Essemtec תמורת 24.8 מיליון דולר

4 נובמבר, 2021

החברה השוויצרית מייצרת מערכות השמת SMT לקווי ייצור קטנים ובינוניים. העיסקה מהווה צעד נוסף ביעד האסטרטגי של ננו דיימנשן, להקים רשת גלובלית של עמדות ייצור אלקטרוני מקושרות שיספקו ייצור מהיר לפי-דרישה

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה חתמה על הסכם לרכישת חברת Essemtec AG השוויצרית, אשר מייצרת מכונות השמת SMT לתעשיית הייצור האלקטרוני (בתמונה למעלה), תמורת כ-24.8 מיליון דולר. העיסקה מורכבת ממרכיב מזומן ומרכיב תשלומים: עם סגירת העיסקה ננו דיימנשן תשלם 15.1 מיליון דולר במזומן, ולאחר מכן תוסיף סכום של עד 9.7 מיליון דולר לאורך 14 חודשים, בהתאם לעמידה באבני דרך. במהלך שנת 2020 הסתכמו מכירות אסמטק בכ-17.2 מיליון דולר. בשמונת החודשים הראשונים של 2021 הן הסתכמו בכ-15.4 מיליון דולר.

מנכ"ל אסמטק, פרנץ-קסאוור שטרובי, אמר שלאחר הרכישה ימוזגו הצוותים של שתי החברות. "לשילוב בין הטכנולוגיות של אסמטק ושל ננו דיימנשן צפויה להיות השפעה עצומה על עולם הייצור האלקטרוני". יו"ר ומנכ"ל ננו דיימנשן, יואב שטרן, אמר שהעובדים של אסמטק ימשיכו לפעול תחת ההנהלה הנוכחית. שטרן: "המוצרים של אסמטק תואמים לפרופיל הלקוחות שאנחנו משרתים". בשלב הראשון, המיזוג מתבטא בהרחבת שוקי היעד: אסמטק חזקה מאוד באירופה, וננו דיימנשן חזקה בשוק האמריקאי.

לאחר המיזוג, כל קווי המוצר ישווקו גם בארה"ב וגם באירופה, אלא שיש לעיסקה הזאת יעד אסטרטגי ארוך טווח: בניית רשת הייצור המבוזר שננו דיימנשן מתכננת. "היעד של העיסקה הוא למזג את טכנולוגיות הייצור האלקטרוני של אסמטק, עם טכנולוגיות הדפסת המעגלים האלקטרוניים של ננו דיימשן. במקביל, נשלב במערכות של אסמטק את יכולות הבינה המלאכותית שקיבלנו בעקבות רכישת חברת DeepCube הישראלית (אפריל 2021). הדבר גם ישפר את הביצועים של מערכות אסמטק וגם יסייע בשילוב שלהן עם מערכות הדפסת המעגלים האלקטרוניים שלנו".

750 מיליון דולר פנויים לצורך בניית הרשת המבוזרת

לאחר עסקת דיפקיוב, הסביר שטרן שהמטרה היא להשתמש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית שנרכשה כדי להציע לתעשיית ייצור המעגלים המודפסים מודל חדש של "מפעל ייצור דיגיטלי מבוזר". מדובר בפלטפורמה וירטואלית, שבה כל מדפסת תלת-מימד (או מכונת Pick and Place), היא אבזר-קצה של הרשת. במודל הזה, הטכנולוגיה של דיפקיוב תשמש כמוח המנהל את הרשת ומפעיל את אבזרי הקצה אשר יבצעו את הייצור בפועל. "חזון התעשייה החכמה של ננו-דיימנשן הוא שניתן יהיה לנהל במתכונת דיגיטלית את מלאי הרכיבים האלקטרוניים, ולהדפיס אותם מתי שצריך, היכן שצריך ובכמות שצריך".

עסקת אסמטק מאפשרת לננו דיינשן להוסיף לרשת הזאת גם את מרכיב השמת הרכיבים במעגל. בשנה האחרונה גייסה ננו דיימנשן כ-1.5 מיליארד דולר בשוק ההון, והיא מתכננת להקדיש כ-750 מיליון דולר מתוכם כדי לבצע סדרה של רכישות ולהקים את רשת הייצור המבוזר העתידית. היא כבר החלה בצעדים הראשונים של מימוש הרעיון: בחודש יולי 2021 היא הקימה חברה משותפת עם הנסלוט (Hensoldt) הגרמנית, אשר מתמחה בייצור רכיבים אלקטרוניים ליישומים צבאיים. החברה החדשה, J.A.M.E.S, פועלת מהעיר טאופקירכן (Taufkirchen), מקום מושבו של מטה הנסולט. היא תשמש כלשכת שירות מקוונת להדפסת אבות-טיפוס של רכיבים אלקטרוניים על-בסיס מדפסות DragonFly של ננו דיימנשן, המבצעות ייצור מיידי של מעגלים מודפסים בטכנולוגיית 3D.

מדפסת DragonFly של חברת ננו דיימנשן
מדפסת DragonFly של חברת ננו דיימנשן

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: ייצור אלקטרוני , ייצור תוספתי