סטרטסיס תוקעת יתד בשוק תוכנות הייצור ל-3D

7 נובמבר, 2021

השיקה פלטפורמת תוכנה פתוחה לניהול כל תהליך העיצוב וההדפסה. שוק תוכנות הייצור התוספתי צפוי להסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר ב-2026. החברה מדווחת על צמיחה בשוק הרפואי ועל הסכמים משמעותיים בתחום הייצור

חברת סטרטסיס (Stratasys) החליטה לרחיב את פעילותה בשוק התוכנות להדפסה בתלת מימד, אשר צפוי לצמוח בקצב מואץ בשנים הקרובות – כך הצהיר מנכ"ל החברה, יואב זייף (בתמונה למעלה), בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני בסוף השבוע. תוכנות אלה משמשות לתכנון האובייקט המיועד לייצור בהדפסה, קביעת שיטת ההדפסה וניהול מערך המדפסות של היצרן. להערכת חברת המחקר SmartTech, שוק התוכנה להדפסות 3D יצמח מ-500 מיליון דולר ב-2020 ל-3.3 מיליארד דולר ב-2026.

בחודש שעבר ביצעה סטרטסיס שלוש הכרזות משמעותיות בתחום התוכנה: היא השיקה את פלטפורמת GrabCAD, את פתרון האבטחה ProtectAM ונכנסה לשיתוף פעולה עם אדוcי (Adobe). פלטפורמת GrabCAD מאפשרת לנהל את כל תהליך ההדפסה משלבי התכנון הראשוני ועד לביצוע ההדפסה בפועל ובדיקות האיכות של החלק המיוצר. היא הבסיס לאסטרטגיית התוכנה של סטרטסיס, ולכן מופיעה במתכונת של פלטפורמה פתוחה, הניתנת להפעלה גם באמצעות מדפסות ותוכנות של יצרניות אחרות.

"שוק התוכנה יהיה מרכזי בהכנסות שלנו"

פתרון אבטחת הסייבר לעולם הדפסות התלת-מימד, ProtectAM, מספק ללקוחות צבאיים וממשלתיים יכולת שימוש בטוח במערכים מבוזרים של מדפסות תלת-מימד. שיתוף הפעולה עם ענקית התוכנה Adobe יאפשר למשתמשים בתוכנת העיצוב בתלת-מימד Substance של אדובי, לשלוח את העיצוב ישירות להדפסה במדפסות PolyJet של סטרטסיס, ללא צורך בתוכנות מתווכות. 

זייף: "העולם עושה שימוש הולך וגובר בפתרונות תוכנה כדי לאפשר את הרחבת השימוש בייצור תוספתי, ואנחנו רוצים להיות חלק מכך. אנחנו צופים ששוק התוכנה יהווה נתח הולך וגדל מההכנסות והרווח שלנו, כתוצאה ממכירת רישיונות שימוש ומכירת ערכות פיתוח (SDK). זהו נדבך משמעותי בתוכנית הצמיחה שלנו". מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-159 מיליון דולר – צמיחה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שולי הרווח עלו מ-38.9% ל-42.9%. ההפסד הנקי הסתכם ב-18.1 מיליון דולר.

המדפסת שעזרה להפריד תאומות-סיאמיות

השוק הרפואי מסתמן כשוק צומח אשר לומד לנצל טכנולוגיות הדפסה בתלת-מימד. לאחרונה השיקה סטרטסיס שתי מדפסות ייעודיות לתחום הרפואי: DentaJet להדפסת שתלים דנטליים מותאמים אישית, ו-MediJet להדפסת מודלים אנטומיים כחלק מתהליך הכנה לניתוח. כך למשל, בניתוח שנערך בבית חולים "סורוקה" בחודש אוגוסט להפרדת תאומות המחוברות בראשן נעשה שימוש במדפסת סטרטסיס לבניית דגם  אזור הממשק בין התאומות, שסייע למנתחים להתאמן ולתכנן את הניתוח המורכב. סטרטסיס מסרה שהשוק הרפואי רשם את הצמיחה הגבוהה בהכנסותיה ביותר בשנתיים האחרונות.

תעשיית ה-3D תולה את יהבה בייצור סדרתי

אולם הפוטנציאל הגדול ביותר של סטרטסיס (ושל כל תעשיית ה-3D Printing), הוא השימוש במדפסות לייצור סדרתי של חלקים סופיים. שימוש במדפסות כחלק מקווי הייצור יגדיל משמעותית גם את כמות המדפסות בתעשייה וגם את היקף השימוש בחומרי ההדפסה. זייף: "אנחנו נמצאים מהבחינה הזאת בנקודת מפנה. תעשיות ברחבי העולם מוסיפות מדפסות תלת-מימד לתוכניות הייצור שלהן. ברבעון האחרון ביצענו קפיצת מדרגה במימוש האסטרטגיה שלנו וחתמנו על הסכמים משמעותיים בתחום הייצור".

כך למשל, בחודש ספטמבר 2021 דיווחה החברה על חוזה עם הצי האמריקאי למכירת 25 מדפסות מדגם F900, אשר יוצבו בבסיסי החיל וישמשו לצורך הדפסת חלפים עבור צורכי התחזוקה של הצי. סטרטסיס גם חתמה על חוזה בשווי של כמה מיליוני דולרים עם יצרן גלובלי מוביל, שזהותו לא נמסרה, לרכישת מספר מדפסות F900 לצורך ייצור סדרתי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , SOFTWARE , דוחות רווח , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: סטרטסיס