ואריסייט הכריזה על כרטיסי SoM הכוללים מעבד AI של היילו

9 נובמבר, 2021

הכרטיסים מתחברים אל המודול Mini PCIe AI של היילו ואל מצלמת Basler תואמת, אשר מספקים יכולת עיבוד של 30 תמונות לשנייה בהרצת יישום זיהוי האובייקטים YOLOv5m, ברזולוציה של FHD

חברת ואריסייט (Variscite) מלוד הנמצאת בבעלות טלסיס (70.6%), הכריזה על כרטיסי SoM – Systems on Module חדשים הכוללים את מעבד הבינה המלאכותית Hailo-8 של חברת היילו (Hailo) התל אביבית. הכרטיסים החדשים מהדגמים DART-MX8M-PLUS ו-VAR-SOM-MX8M-PLUS מבוססים על מעבד היישומים i.MX 8M Plus SoC של חברת NXP, ומתחברים אל המודול Mini PCIe AI של היילו ואל מצלמת Basler תואמת, אשר מספקים יכולת עיבוד של 30 תמונות לשנייה בהרצת יישום זיהוי האובייקטים YOLOv5m ברזולוציה של FHD.

ההכרזה היא תוצאה של שיתוף פעולה בין שתי החברות שנועד להוסיף מאיצי בינה מלאכותית לכרטיסים של ואריסייט. לצד הכרטיסים החדשים, החברה מסרה שהמודולים של היילו להאצת AI ניתנים להתקנה כתוסף על פלטפורמות SoM נוספות של Variscite, לרבות מעבדי i.MX 8 שבהם לא שולב מנוע AI פנימי, כמו ששולב ב-i.MX 8M Plus. השבב Hailo-8 מבוסס על ארכיטקטורה חדשה של מעבד ליישום רשתות נוירוניות ללימוד עומק המיועד לממש את שלב ההרצה, כלומר יישום ההסקות (Inference) באבזרי קצה. הוא מגיע לעוצמת עיבוד של 26 מיליארד פעולות בשנייה (26TOPS) וליעילות של 3TOPS לכל ואט.

בספטמבר 2021 הכריזה היילו על שיתוף פעולה עם המתחרה הגרמנית של ואריסייט, MicroSys Electronics ממינכן, גרמניה, אשר חשפה כרטיס עיבוד ברמת שרתים המיועד לפיתוח יישומי בינה מלאכותית ומבוסס על מעבדי הבינה המלאכותית Hailo-8. חברת Hailo הוקמה בפברואר 2017 על-ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל, שהם בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. החברה מעסיקה כיום כ-150 עובדים בתל-אביב ובחו"ל. לאחרונה היא הכריזה על הסכם הפצה ושיתוף פעולה עם מקניקה מיפן, עם לאנר ו-VeCow מטאיוואן, ועל הסכם עם פיתוח משותף עם Imaging Leopard, Socionext ו-AWS לפיתוח מצלמה חכמה המבצעת עיבוד תמונה מיידי באמצעות בינה מלאכותית.

חברת ואריסייט מעסיקה כ-90 עובדים ומספקת מודולי מחשוב (SoM) מבוססי ARM העומדים בתקנים צבאיים, תעשייתיים ורפואיים. הכרטיסים של החברה מיוצרים במפעל הרכבות בקרית גת. במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-92 מיליון שקל. לאחרונה החברה דיווחה שבמסגרת ההיערכות שלה להתמודדות עם המחסור ברכיבים, היא הצליחה לאגור מלאי רכיבים בשווי כולל של כ-20.8 מיליון שקל, אשר מבטיחים את הייצור והאספקה שלה במהלך השנה הנוכחית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SoM , היילו , ואריסייט