השבב הישראלי של אנבידיה בנוי מ-57 מיליארד טרנזיסטורים

10 נובמבר, 2021

המתג החדש, Quantum-2 מפעיל רשת אינפיניבנד במהירות של 400Gbps, אשר עומדת בליבת אסטרטגיית מחשוב העל בענן של חברת אנבידיה. "המטרה היא לספק בענן שירותים ברמת מחשב על, עבור הרבה מאוד משתמשים בו-זמנית"

בתמונה למעלה: רשת האינפיניבנד החדשה היא הפיגום שעליו יעמדו מחשבי על בענן

חברת אנבידיה (Nvidia) חשפה אתמול (ג') במהלך ארוע GTC השנתי, את ארכיטקטורת התקשורת החדשה עבור שירותי מחשוב-על בענן, Infiniband Quantum-2, אשר פותחה בישראל על בסיס הטכנולוגיות של חברת מלאנוקס לשעבר. בבסיסה עומדים שלושה שבבים שפותחו בארץ: מתג Quantum-2, מעבד העזר BlueField DPU ומתאם הרשת ConnectX-7. קווונטום הוא אחד מהשבבים הגדולים ביותר שפותחו בישראל: הוא כולל 57 מיליארד טרנזיסטורים אשר מיוצרים בתהליך 7 ננומטר של חברת TSMC, ומספק למערכי מיחשוב-על מהירות תקשורת פנימית של עד 400Gbps.

הפיתוח התבצע על-ידי המפתחים של חברת מלאנוקס לשעבר (2,800 עובדים בישראל) שנירכשה על-ידי אנבידיה, ונמצא בליבת אסטרטגיית המיחשוב עתיר הביצועים של החברה. סגו נשיא בכיר לקישוריות (נטוורקינג) בחברת אנבידיה, גלעד שיינר, הסביר בתדרוך עיתונאים שפתרון התקשורת החדש מיועד לתמוך בארכיטקטורת Cloud-native Supercomputing של אנבידיה אשר מיועדת לספק בענן שירותים ברמת מחשב על עבור הרבה מאוד משתמשים בו-זמנית.

האבטחה יוצא מהמעבד ועוברת לרשת

"בדרך-כלל מחשב על מותאם אפליקציה ספציפית ולא מתאים להרבה משתמשים הפועלים במקביל. לעומתו פלטפורמות ענן מתאימות להרבה מאוד משתמשים, אבל הן לא מספקות ביצועים של מחשב על. ארכיטקטורת Cloud-native Supercomputing, נועדה לספק יכולות של מחשב על בענן". כדי לעמוד במשימה, היה צורך לפתח מנגנון תקשורתי מהיר מאוד, תפישת אבטחה חדשה המבודדת את יישומי המשתמשים אחד מהשני, והעברה אל הרשת של כל פעולות העיבוד שאינן קשורות ישירות אל היישום של המשתמשים, כדי לא לאבד ביצועים.

כאן נכנס תמונה מרכז הפיתוח הישראלי, אשר מספק את הפיגומים של המערך: המתג קוונטום המבטיח פעולה חלקה של כל המחשבים במערך, מעבד BlueField DPU המבצע ברשת את פעולות האבטחה, ההצפנה והגישה אל מאגרי האיחסון במחשב, ומתאם האיתרנט ConnectX-7 אשר מבטיח מהירות תקשורת גבוהה אל המחשב. "הארכיטקטורה החדשה מבוססת על התפישה שכל פעולות האבטחה צריכות להתבצע ברמת הרשת ולא ברמת המעבד שבו נמצא היישום של המשתמש. היא גם מבטיחה בידוד מלא של היישומים השונים, שהיא חיונית להבטחת ביצועים גבוהים למספר משתמשים בו-זמנית".

התוצאה: עולמות דיגיטליים ב-Omniverse

הדמיית ההתפשטות של שריפת יעד בפרוייקט "תאומים דיגיטליים" של אנבידיה ולוקהיד מרטין
הדמיית ההתפשטות של שריפת יעד בפרוייקט "תאומים דיגיטליים" של אנבידיה ולוקהיד מרטין

ביחד עם החומרה, ההכרזה כוללת גם את השקת מערכת האבטחה הישראלית מורפיאוס (Morpheus) המבוססת על תפישת Zero-trust, ואשר רצה על-גבי תשתית קווונטום החדשה. במקביל להכרזה החדשה, הכריזה אנבידיה על חבילה גדולה מאוד של תוכנות ועידכונים, אשר צפויים לרוץ על תשתיות Cloud-native Supercomputing. בהם יישומי בינה מלאכותית לתחומים כמו רכב אוטונומי, ומערכת התאומים הדיגיטליים השאפתנית Omniverse, אשר מאפשרת לייצר עולמות דיגיטליים שלמים.

אומני-ורס מאפשרת לבצע פעולות בתוך העולמות הדיגיטליים, כולל לייצר עולמות סינתטיים המאפשרים לדמות מידע אמיתי במקרים שקשה להשיג אותו. יישום טיפוסי הוא למשל ייצור סיטואציות עבור כלי-רכב אוטונומיים, כדי לבדוק את התוכנות שלהם ללא צורך בביצוע נסיעות פיסיות, אימון רובוטים באמצעות סיטואציות מורכבות ועוד.

במסגרת הזאת, אנבידיה חשפה שיתוף פעולה עם לוקהיד מרטין בהקמת מערכת העוקבת אחר שריפות אמיתיות, ומייצרת תאום דיגיטלי שלהן אשר מדמה את אופן התפשטות האש בהתחשב בנתוני אמת, כדי לקבל המלצות על הדרכים שבהן עדיף להיאבק בהן. שיתוף הפעולה עם חברת אריקסון מתמקד בתחום התקשורת, במטרה לייצר תאום דיגיטלי של עיר שלמה כדי לדמות את פריסת הרשת האלחוטית בעיר ולתכנן אותה במלואה לפני הקמת האנטנות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: אנבידיה , מלאנוקס