פורד שוקלת להשקיע בקווי הייצור של גלובלפאונדריז

21 נובמבר, 2021

הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי עם GlobalFoundries יעניק לה יכולת להשקיע ולהשפיע על שרשרת האספקה. היעד: להיות חברה יותר אנכית השולטת בשרשרת האספקה

בתמונה למעלה: מפעל ייצור הסוללות שפורד תקים בקנטקי, ארה"ב. המטרה: להיות חברה יותר אנכית

עד למשבר האחרון התייחסו יצרניות הרכב את תעשיית השבבים כאל מקור בטוח של אספקת רכיבים, אלא שהפגיעה החרפיה שיצר המחסור בשבבים בתוכניות הייצור שלהן, דוחף אותן לשנות את הגישה אל התעשייה, ולנקוט בפעולות יזומות שנועדו להבטיח את אספקת השבבים. ההכרה הזאת הגיה כעת גם אל חברת פורד, אשר שוקלת לבצע השקעות גדולות בקווי ייצור שבבים אשר יבטיחו את שרשרת האספקה שלה. בסוף השבוע היא הודיעה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת GlobalFoundries להבטחת שרשרת האספקה של שבבים לתעשיית הרכב בארה"ב, באמצעות ייצור בארה"ב.

ההסכם עדיין אינו ממפורט ומתאר יותר הצהרות כוונות מאשר מהלך ממשי, אולם הכיוון ברור מאוד: שתי החברות מתכננות להיכנס לפרוייקטי פיתוח משותפים של רכיבים לתעשיית הרכב אשר ישמשו במערכות כמו ADAS, ניהול סוללה, ורכיבי תקשורת בין מערכות הרכב. "שתי החברות יבחנו דרכים להגדלת קיבולת הייצור של שבבים לתעשיית הרכב". נשיאה ומנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, אמר שחייבים למצוא דרכים חדשות לעבודה משותפת בין יצרני השבבים ויצרניות הרכב. פארלי: "ההסכם הזה הוא רק המהלך הראשון וממלא תפקיד מפתח בתוכנית שלנו לייצר בעצמנו רכיבים וטכנולוגיות קריטיות שיבדלו את פורד משאר התעשייה".

בתחילת החודש דיווחה חברת פורד שמכירות הרכב שלה בשוק האמריקאי ירדו ברבעון האחרון ב-ב-27% בעקבות המחזור בשבבים: היא מכרה 400 אלף כלי רכב בהשוואה לכ-550 אלף ברבעון המקביל אשתקד. מדובר במשבר החוצה את כל התעשייה: ג'ינרל מוטורס דיווחה על ירידה של 33% במכירות, הונדה על 11% וקרייזלר על 22%.

אלא שמדובר במהלך שהוא מעבר לתוצאות 2021. במובן מסויים, זהו מהלך שנועד להחזיר לפורד את השליטה על שרשרת האספקה שלה באמצעות השקעה בתשתית ייצור אנכית או בתשתית ייצרו של שותפים אסטרטגיים. המהלך הקודם באסטרטגיה הזאת בוצע בחודש ספטמבר 2021, כאשר היא הכריזה על השקעה של 5.8 מיליון דולר בהקמת מפעל ייצור הסוללות BlueOval SK Battery Park בקנטקי, בשיתוף פעולה עם SK Innovation הקוריאנית, שהיא אחת מיצרניות הסוללות הגדולות בקוריאה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: GLOBALFOUNDRIES