סיפיה גייסה 68 מיליון שקל בהנפקה בתל אביב

23 נובמבר, 2021

החברה מפתחת פתרונות לניטור נהג ופנים רכב (DMS), והטכנולוגיה שלה משולבת כבר ב-17 דגמי רכב בארה"ב ובסין, בהיקף חוזים של 80 מיליון דולר

חברת סיפיה (Cipia – לשעבר אייסייט), המפתחת מערכת לניטור נהג במערכות בטיחות (DMS), השלימה גיוס של 68 מיליון שקל בהנפקה ראשונית לציבור בבורסת תל אביב, לפי שווי חברה של 354 מיליון שקל. החברה מדווחת כי פתרונות הניטור שלה מוטמעים כבר ב-17 דגמים של 4 יצרניות רכב בסין וארצות הברית, וכי היקף החוזים עליהם חתומה מגלמים הכנסה כוללת של 80 מיליון דולר. הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-2.6 מיליון דולר. 

סיפיה פיתחה מערכת חישה ושליטה המיועדת לפנים הרכב ומשמשת בראש ובראשונה למעקב אחר רמת העירנות של הנהג וזאת באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת ערנותו יורדת. האלגוריתם גם מזהה הסחות דעת כמו שימוש בסמארטפון במהלך נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד.

לסיפיה שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Mobileye במסגרתו החברה ו-Mobileye משתתפות במספר מכרזים בהם מוצר ה-Driver Sense משולב בשבב של .Mobileye השילוב בין ה-Driver Sense למוצר של Mobileye, מציע, להערכת החברה, פתרון בעלויות נמוכות יחסית למוצרים האחרים הקיימים בשוק, ועשוי לאפשר לחברה להגיע לנתחי שוק משמעותיים יותר.

הביקוש בתחום בו פועלת סיפיה נובע ממגמת חקיקה ותקינת בטיחות שהחלה באירופה, המסדירות את חובת השימוש בפתרונות DMS לשנים הקרובות. הארגון האירופי להערכת בטיחות של כלי רכב חדשים (Euro NCAP), אשר נחשב לסמן הימני בתחום הבטיחות, הוסיף לדרישותיו מערכת לניטור נהג כחלק מדירוג הבטיחות של רכבים. הדרישות המקיפות ביותר של ה-Euro NCAP  בתחום תיכנסנה לתוקף בשנת 2025. הפרלמנט של האיחוד האירופי אימץ את הדרישה לניטור נהג כתנאי הכרחי לרישוי רכב חדש, כך שתחל באופן מדורג בין השנים 2024 ל- 2026. 

המוצר השני של סיפיה, ה-Cipia-FS10, הוא מכשיר לניטור נהג המיועד לציי רכב. המכשיר מספק לנהג הרכב המסחרי התראות מצילות חיים, תוך שהוא מעניק למנהל הצי תובנות, המאפשרות לנהל את הצי באופן חכם ויעיל יותר. ה-Cipia-FS10 מוצע לספקיות של פתרונות טלמטריה וניהול ציי רכב מתחילת 2021, וכבר נמצא בבדיקה אצל עשרות לקוחות פוטנציאליים, ואף זכה להזמנות ראשונות. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: DMS , בורסת תל אביב , הנפקה לציבור , סיפיה