השנה הריווחית ביותר של התעשייה האווירית

25 נובמבר, 2021

בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הסתכמו המכירות בכ-3.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי והרווח התפעולי צמחו ב-17%. צבר ההזמנות של החברה מייצג עלייה במרכיב הייצוא לכ-79% מהמכירות

בתמונה למעלה: מערכת Scorpius החדשה של התעשייה האווירית, בתצורת הפעלה קרקעית

בתשעה החודשים הראשונים של שנת 2021 צמחו מכירות התעשייה האווירית (IAI) בכ-3.9% והסתכמו בכ-3.2 מיליארד דולר. זהו היקף המכירות הגבוה ביותר בתולדות החברה. העלייה במכירות נובעת בעיקרה מגידול במכירות של חטיבת מערכות טילים וחלל וחטיבת כלי טייס צבאיים,שקוזז בחלקו מירידה במכירות בחטיבת אלתא. מדובר במכירות שיא של החברה. בתקופה הזאת גם השתפרה הריווחיות של החברה ב-17% והסתכמה בכ-131 מיליון דולר.

גם הרווח התפעולי צמח ב-17% והסתכם בכ-190 מיליון דולר. החברה הגדירה זאת כ"תקופה הריווחית ביותר בתולדות החברה". מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר שהחברה השיגה את התוצאות הטובות, "למרות הייסוף בשקל המשפיע רבות על החברה שרוב מכירותיה הינן לייצוא (כ-80%). הביצועים בתשעת החודשים הראשונים הובילו להעלאת דירוג האשראי של החברה ברבעון השלישי, ותורמים בכך לחיזוק פעילותה אל מול שוק ההון ולהיערכותה להנפקה בתקופה הקרובה".

הסבת מטוסי בואינג 777 של חברת Emirates

"בין ההישגים הבולטים בתקופה ניתן לציין את הזכייה המשמעותית בפרויקט רכב "כרמל", את הזכייה במכרז לאספקת טילי תקיפה ימיים לצבא אסטוניה, החוזה לאספקת מערכות מכ"ם לצבא גרמניה וחתימה על הסכם עם SixAI לאזרוח טכנולוגיות צבאיות לממד האזרחי. הסלון האווירי בדובאי בשבוע שעבר היה אירוע היסטורי הממחיש את הפוטנציאל הטמון בשיתוף פעולה עם מדינות המפרץ. במהלך התערוכה חתמנו על שורה של עסקאות עם חברות תעופה וביטחון באזור".

אחד מההסכמים האלה הוא להסבת ארבעה מטוסי נוסעים B777-300ER של חברת Emirates לתצורת מטען. המטוסים יוסבו באתר ההסבות שיוקם בשיתוף פעולה עם חברת אתיחאד באבו-דאבי. המטוס הראשון צפוי להיכנס להסבה באפריל 2023. להערכת החברה, ההסכם פותח הזדמנות לביצוע עתידי של עשרות הסבות נוספות.

בסך הכל, צבר ההזמנות של החברה מסתכם בכ-12.1 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-12.6 מיליארד דולר בסוף 2020. צבר ההזמנות מייצג עלייה במרכיב הייצוא של החברה, מ-73% בשנת 2021 לכ-79% בשנת 2022.

טכנולוגיית לוחמה אלקטרונית חדשה

לפני כשבועיים הכריזה התעשייה האווירית על Scorpius, שהיא משפחה חדשה של מערכות לוחמה אלקטרונית הראשונה מסוגה בעולם אשר יכולה לקלוט, לחסום ולשבש בו-זמנית מספר איומים שונים, בתדרים שונים ובכיוונים שונים. האיומים המטופלים על-ידי המערכת כוללים מטוסים, מל"טים, ספינות, טילים, אמצעי תקשורת ועוד.

החברה מסרה שפריצת הדרך הטכנולוגית היא ברגישות קליטה גבוהה מאוד המאפשרת לאתר הרבה מאוד איומים בעלי מאפיינים שונים, ולטפל בכל אחד מהם באמצעות מענה מותאם. משפחת המוצרים החדשה מגדילה את טווחי הקליטה, החסימה והשיבוש באמצעות שימוש בטכנולוגיית Active Electronically Scanned Array.

המערכת מופיעה במספר גרסאות: להפעלה בתצורה קרקעית, להפעלה מספינות ולהפעלה ממטוסים ומכלי-טיס אחרים. מנהל מפעל מודיעין בתע"א, עדי דולברג, אמר ששדה הקרב המודרני נשען על המרחב האלקטרומגנטי לחישה, תקשורת וניווט. "ההגנה על המרחב האלקטרומגנטי של כוחותינו, ושיבוש המרחב האלקטרומגנטי של האויב, הם קריטיים להצלחה בלחימה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: לוחמה אלקטרונית , תעשייה אווירית