סיינפטיקס השלימה את רכישת DSPG הישראלית

5 דצמבר, 2021

שילמה 549 מיליון דולר במזומן, כולל עבור 130 מיליון דולר בקופת החברה. חברת DSPG מהרצליה מעסיקה כ-450 עובדים, מתוכם כ-200 במחקר ופיתוח. היא תשולב בתוך חטיבת ה-IoT של סיינפטיקס

בתמונה למעלה: נשיא מנכ"ל סיינפטיקס, מייקל הרלסטון. "שתי החברות משלימות אחת את השנייה"

חברת Synaptics מסן-חוזה, קליפורניה, השלימה את רכישת חברת DSPG מהרצליה תמורת כ-549 מיליון דולר במזומן. העיסקה נועדה למזג את טכנולוגיות העיבוד הקולי של DSPG עם הטכנולוגיות של סיינפטיקס להפעלה קולית של אבזרים. "היכולות של DSP בתחום מוצר SmartVoice ו-AI במתח נמוך, מתאימים לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו לחבר מכשירים חכמים ברשתות קצה", אמר נשיא ומנכ"ל סיינפטיקס, מייקל הרלסטון. "גם התוספת של טכנולוגיית ULE אלחוטית ופתרונות עיבוד VoIP של DSP משפרות את היכולת שלנו למכירה צולבת ואספקת פתרונות לבסיס הלקוחות המשולב של החברות".

סיינפטיקס היא יצרנית שבבים המספקת רכיבים למערכות תקשורת אלחוטיות, ראייה ממוחשבת, עיבוד קול, עיבוד תמונה מבוסס בינה מלאכותית בקצות הרשת ועוד. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-1.34 מיליארד דולר. החברה נסחרת בנסד”ק לפי שווי שוק של כ-11 מיליארד דולר. חברת DSPG היא מיצרניות השבבים הוותיקות בישראל. היא הוקמה בשנת 1987 כחברה עצמאית שיצאה מחברת DSPC, אשר נמכרה לאינטל בשנת 1999 תמורת 1.6 מיליארד דולר במזומן.

חברת DSPG מפתחת ומספקת שבבים ליישומי תקשורת אלחוטית ועיבוד קולי. התחומים המרכזיים שלה הם קישוריות IoT ושבבים בטכנולוגיית SmartVoice האחראים לכ-69% מהמכירות, ושבבי טלפוניה אלחוטית DECT/ULE המהווים כ-31% מהמכירות ונמצאים בדעיכה מתמשכת. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-114.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-117.6 מיליון דולר בשנת 2019. כיום החברה מעסיקה כ-450 עובדים, מתוכם כ-200 במחקר ופיתוח. היא תשולב בתוך חטיבת ה-IoT של סיינפטיקס. העיסקה מעניקה לה שווי אמיתי של כ-430 מיליון דולר, מכיוון שיש בקופתה כ-130 מיליון דולר.

עם ההודעה על העיסקה בחודש אוגוסט 2021, הסבירה סיינפטיקס המיזוג צפוי להביא לחסכון של כ-30 מיליון דולר כבר בשנה הראשונה, בעקבות סינרגיה בין שתי החברות בתחומי שרשרת האספקה, עלויות המסחר בבורסה (שתי החברות נסחרות בנסד”ק) והפחתת ההשקעה בטכנולוגיות DECT/ULE. הרלסטון: “שתי החברות הן בעלות השלמה מצויינת: כמעט כל הלקוחות הגדולים ביותר שלנו בתחום ה-IoT – הם גם הלקוחות הגדולים ביותר של DSPG”.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DSPG , סיינפטיקס