יצרנית הרכב הווייטנאמית VinFast השקיעה בחברת הסייבר לרכב Karamba

5 דצמבר, 2021

כחלק מגיוס הון של 10 מיליון דולר. VinFast היא יצרנית הרכב הווייטנאמית הראשונה המשווקת את רכביה בשוק הבינלאומי וציינה כי הפתרונות של קרמבה יסייעו לה לעמוד ברגולציות החדשות באירופה ובארצות הברית

[בתמונה דגם Lux A2.0 של VinFast]

חברת הסייבר קרמבה (Karamba Security), המפתחת פתרונות הגנה לכלי-רכב ואביזרי IoT, השלימה גיוס נוסף של 10 מיליון דולר, בהובלת יצרנית הרכב הווייטנאמית VinFast, שהוקמה ב-2017 על ידי VinGroup, התאגיד הווייטנאמי הגדול ביותר במדינה. לפני כחודש הכריזה VinFast, המתיימרת להיות יצרנית הרכב הווייטנאמית הראשונה שמייצרת באופן המוני ושמשווקת את דגמיה גם בשוק הבינלאומי, על הקמת מטה מרכזי בקליפורניה בהשקעה של כ-200 מיליון דולר. מ-VinFast נמסר כי הפתרונות של קרמבה יסייעו לחברה לעמוד בתקנות הרגולטוריות החדשות באירופה ובארצות הברית בכל הנוגע לאבטחת כלי-רכב.

משקיעה חדשה נוספת שהשתתפה בגיוס היא קרן ההון-סיכון מדרום קוריאה SVIC. עד כה גייסה קרמבה 27 מיליון דולר.  חברת Karamba Security פיתחה פתרון אבטחה מפני פריצות סייבר לכלי רכב אשר חוסם ניסיונות חדירה עוינים לרכיבי מחשב בקרת המנוע (ECU) המקושרים לרשת החיצונית. הפיתרון של קרמבה מבטיח שרק מה שהוא חלק מקוד הגדרות היצרן יוכל להפעיל את מערכות הרכב. כאשר מערכת ההגנה מזהה קוד זר, או ניסיון למתקפת in memory, היא מונעת את התקיפה כבר בשלב ניסיון החדירה לרכב, עוד לפני שעשויה להיגרם פגיעה בבטיחות הנוסעים והנהג.

החברה גם פיתחה פתרון הסורק את הקוד של המוצר ומאתר חולשות פוטנציאליות עוד בשלב הקדם-ייצור. בתחום אבטחת אביזרי IoT, בחודש ספטמבר הכריזה קרמבה על הסכם רישיון עם יצרנית האלקטרוניקה היפנית היטאצ'י, אשר תטמיע את הפתרון של קרמבה במוצרי IoT שהיא מפתחת.  קרמבה נוסדה ב-2015 על-ידי המנכ”ל עמי דותן, היו”ר דודי ברזילי, סגן נשיא למו”פ טל בן-דוד והטכנולוג הראשי אסף הראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: VinFast , קרמבה