בעקבות מכירתה, פיטורים ב-DSPG

8 דצמבר, 2021

מדובר בכ-100 עובדים בישראל. בתחילת השבוע השלימה סיינפטיקס האמריקאית את רכישת DSPG תמורת כ-549 מיליון דולר במזומן. עדיין לא ברור מהו היקף הפיטורים בחו"ל. DSPG מעסיקה 450 עובדים, מהם 250 בישראל

קרוב למחצית מעובדי חברת DSP Group בישראל קיבלו זימון לשיחות שימוע לפני פיטורים, מיד לאחר השלמת מכירת החברה ל-Synaptics האמריקאית תמורת כ-549 מיליון דולר במזומן. כך עולה מפניות שהגיעו לידי Techtime מאנשים בחברה. מדובר בכ-100 עובדים לפחות. חברת DSPG הינה יצרנית שבבים ישראלית מהרצליה אשר מתמחה בשבבי קישוריות ועיבוד קולי. החברה מעסיקה כ-450 עובדים, מהם כ-250 עובדים בישראל והשאר עובדים של החברה במשרדיה בגרמניה, בריטניה, הודו, סין, יפן, קוריאה והונג קונג.

מהנהלת החברה עדיין לא התקבלה תגובה, אולם עובדים שקיבלו את הזימון דיווחו על אווירה קשה. אחד מהעובדים כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עיסקת הרכישה מתחילה להיראות פחות כסיפור סינדרלה ויותר כמו 'החתונה האדומה'". עדיין גם לא ברור כמה עובדים מחוץ לישראל קיבלו זימון לשימוע. פיטורים הם תופעה המאפיינת מיזוגים רבים, במיוחד במיזוגים שבהם החברה הרוכשת מדווחת שהמיזוג יביא לחיסכון בזכות סינרגיה, כפי שמסרה חברת סיינפטיקס. אולם היקף הפיטורים גדול מהצפוי.

קשה היה לקבל תגובות מהחברה מכיוון שרוב הנהלת DSPG הישראלית, ובכללם המנכ"ל עופר אליקים, כבר לא עובדים בחברה, למרות שהמיזוג הושלם רק בימים האחרונים. חברת DSPG היא מיצרניות השבבים הוותיקות בישראל. היא הוקמה בשנת 1987 כחברה עצמאית שיצאה מחברת DSPC, אשר נמכרה לאינטל בשנת 1999 תמורת 1.6 מיליארד דולר במזומן.

תחום הפעילות של DSPG היה פיתוח ואספקת שבבים ליישומי תקשורת אלחוטית ועיבוד קולי. התחומים המרכזיים שלה הם קישוריות IoT ושבבים בטכנולוגיית SmartVoice האחראים לכ-69% מהמכירות, ושבבי טלפוניה אלחוטית DECT/ULE המהווים כ-31% מהמכירות ונמצאים בדעיכה מתמשכת. בשנת 2020 הסתכמו מכירות DSPG בכ-114.5 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 117.6 מיליון דולר בשנת 2019. ראוי לציין שהעיסקה מעניקה ל-DSPG שווי נמוך יחסית, מאחר שבקופתה היו לפחות כ-130 מיליון דולר. כלומר היא קיבלה שווי של כ-420 מיליון דולר בלבד.

חברת סיינפטיקס מסן חוזה, קליפורניה, היא יצרנית שבבים המספקת רכיבים למערכות תקשורת אלחוטיות, ראייה ממוחשבת, עיבוד קול, עיבוד תמונה מבוסס בינה מלאכותית בקצות הרשת ועוד. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-1.34 מיליארד דולר. החברה נסחרת בנסד”ק לפי שווי שוק של כ-11.3 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DSPG