חביב אילן מונה לדירקטור בחברת טקסס אינסטרומנטס

8 דצמבר, 2021

אילן, בן 53, הצטרף ל-TI בעקבות רכישת חברת Butterfly הישראלית בשנת 1999. כיום הוא משמש גם כסגן נשיא בכיר ומנהל התפעול (COO) של החברה

מנהל התיפעול הישראלי של חברת טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), חביב אילן, הצטרף לדירקטוריון של החברה העולמית. יו"ר, נשיא ומנכ"ל TI, ריץ' טמפלטון, אמר שאילן מביא לדירקטוריון "חוכמה עסקית ופיננסית, ראייה אסטרטגית וכושר שיפוט". דירקטוריון TI מונה 12 חברים ואחראי על הכוונת יצרנית שבבים מהגדולות בעולם עם מחזור מכירות של כ-14.5 מיליארד דולר בשנת 2020. מאז אוגוסט 2020 משמש חביב גם כסגן נשיא בכיר ומנהל התפעול (COO) של החברה. המינוי הופך את מהנדס האלקטרוניקה מאוניברסיטת תל אביב לאחד מהאנשים החשובים בתעשיית השבבים העולמית.

חביב אילן, בן 53, הצטרף ל-TI בעקבות רכישת חברת Butterfly הישראלית בשנת 1999. הוא שימש במשך שלוש שנים כמנהל מרכז הפיתוח של TI ברעננה. במסגרת זאת הוביל פיתוח מוצרים כמו שבב התקשורת מרובה-התקנים WiLink, והיה ממעצבי מדיניות ה-Combo בחברת טקסס אינסטרומנטס, שבמסגרתה פותחו שבבים המנהלים בו-זמנית תקשורת אלחוטית מסוגים שונים. בעקבות הצלחת צוותי הפיתוח בישראל, הוא מונה בהמשך לתפקיד מנהל תחום הפתרונות האלחוטיים בחברה.

מומחה בתחום האנלוג, ליבת הפעילות של TI

בשנת 2014 הוא מונה למנהל חטיבת המוצרים האנלוגיים (High Performance Analog), והיה אחראי על כל האסטרטגיה האנלוגית של TI בתחום הפיתוח של מגברים, ממירי נתונים (ADC/DAC), מוצרים רפואיים ומוצרים בעלי אמינות גבוהה. בהמשך היה אחראי גם על חטיבת Analog Signal Chain המכסה את רוב הפעילות האנלוגית של החברה. במהלך התקופה הזאת ביצעה TI שינוי אסטרטגי וקידמה את תחום האנלוג כתחום המרכזי של פעילותה, בהמשך לרכישת נשיונל סמיקונדקטורס בשנת 2011.

להערכת חברת המחקר IC Insights, חברת TI היא הספקית הגדולה בעולם של רכיבים אנלוגיים (נתוני אמצע 2021), ואחראית לאספקת כ-19% מכל הרכיבים האנלוגיים הנמכרים בעולם. כיום החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-184 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: TI , אילן חביב , טקסס אינסטרומנטס