גם אינטל נכנסת לעולם ה-Metaverse

15 דצמבר, 2021

הודיעה השבוע שעולמות וירטואליים במתכונת Metaverse הם אחד מתחומי הצמיחה העתידיים שלה, ושהיא נכנסת אליו בשלב הראשון באמצעות חבילת תוכנות אשר יפעלו על-גבי כל המעבדים וכל ארכיטקטורות המחשוב

המושג Metaverse המבטא יכולת לייצר עולמות דיגיטליים שלמים, כולל אינטראקציות בין המרכיבים הווירטואליים שלהם, מתחיל להיות המטבע הלשוני החדש של תעשיית השבבים והמחשוב העולמית. לפני חודש הכריזה חברת אנבידיה על חבילה של תוכנות עבור Omniverse, שזהו השם המסחרי שהיא ייצרה עבור תפישת ה-Metaverse, הודיעה השבוע גם חברת אינטל שהעולמות הווירטואליים המפורטים במתכונת Metaverse הוא אחד מתחומי הצמיחה העתידיים שלה, ושהיא נכנסת אליו בשלב הראשון באמצעות חבילת תוכנות אשר יפעלו על-גבי כל המעבדים וכל ארכיטקטורות המחשוב.

בכנס הרכיבים האלקטרוניים IEDM 2021 של ארגון IEEE, שהתקיים השבוע בסן פרנסיסקו, הציג ראש קבוצת העיבוד המואץ והגרפיקה (Accelerated Computing Systems and Graphics Group בחברה), ראג’ה קודורי, את החזון של החברה בתחום, וגילה שאינטל תיכנס אליה בשלב הראשון באמצעות פלטפורמת תוכנה אשר תדע לאתר ולנצל את כל משאבי העיבוד. בניית העולמות הווירטואליים היא משימה עתירת עיבוד שבה יש צורך לייצר את הפרטים הקטנים ביותר של האובייקטים הדיגיטליים.

הדבר דורש תקשורת מהירה, משאבי ענן רבים וכל משאבי המחשוב הזמינים שבידי המשתמש. כך למשל, התוכנה תדע לאתר בבית מחשבים שאינם מנוצלים במלואם, ולנצל את משאבי העיבוד שלהם לצורך תמיכה בחוויית המשתמש בעולם הווירטואלי. מדובר באחת מהחשיפות הראשונות של קבוצת העיבוד המואץ והגרפיקה, אשר הוקמה רק לאחרונה, בחודש יוני 2021. הקבוצה מפתחת מעבדים ייעודיים חזקים ומאיצים גרפיים הדרושים במערכות ענן גדולות מאוד ובמחשבים חזקים ומחשבי על. מנהל הקבוצה, ראג’ה קודורי, שימש עד לאחרונה כארכיטקט הראשי של אינטל. מינוי המבהיר את חשיבותה עבור אינטל.

המוצרים הראשונים ייצאו ב-2022

לדברי קודורי, מתן חוויית Metaverse למליארדי משתמשים בו-זמנית דורשת שיפור של יותר מפי 1,000 ביעילות תשתיות העיבוד בהשוואה למצב כיום, ויצירת טכנולוגיות חדשות מרמת הטרנזיסטור, המארזים, הזכרונות ועד לרמת הקישוריות."בנינו מפת דרכים של מעבדים חזקים מאוד שייצאו לשוק בחמש השנים הבאות, כאשר בשנת 2022 נוציא לשוק מוצרים חדשים בארכיטקטורת העיבוד הגרפי Xe שלנו". מדובר בכרטיסי עיבוד לגיימרים מסדרה Intel ARC המבוססים על מעבדי Alchemist Xe-HPG GPU, ובמעבד ה-GPU של אינטל למחשבי-על Ponte Vecchio, אשר יותקן במחשב על של המעבדה הלאומית ארגון שבאילינוי, ארה"ב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: GPU , Metaverse , אינטל