VisIC ו-hofer יפתחו מערכת כוח לרכב חשמלי

16 דצמבר, 2021

המערכות מיועדות לשימוש בסוללות 800V. חברת VisIC מפתחת מתגי GaN המשפרים את יעילות המרת ההספק בין הסוללה למנוע. בשנים האחרונות נעשה שימוש בסוללות 800V במשאיות, אוטובוסים ומכוניות ספורט ו-SUV

חברת VisIC מנס-ציונה הכריזה על שיתוף פעולה נוסף בתעשיית הרכב הגרמנית. החברה תפתח ביחד עם hofer Powertrain הגרמנית מערכות הנעה לרכבים חשמליים המצוידים בסוללות של 800V. במסגרת הפיתוח המשותף, תשלב הופר במערכות הנעת הכוח שלה את מתגי ההספק של VisIC המתבססים על גליום ניטריד (GaN) ומפחיתים את אובדן האנרגיה במעבר של הזרם החשמלי מהסוללה אל המנוע. 

כיום, מרבית כלי-הרכב ההיברידיים והחשמליים מצוידים בסוללות של 400V. אולם בשנתיים האחרונות החלו יצרניות רבות לעבור לשימוש בסוללות 800V. בהן: פורשה, קיה, יונדאי ו-GM. גם יצרניות ממירים לרכב חשמלי, כמו דלפי והיטאצ'י דיווחו על מעבר הדרגתי לסוללות החזקות יותר. סוללות במתח 800V מסוגלות לספק למנוע את ההספק הדרוש באמצעות זרם נמוך יותר אשר מצמצם את ההפסדים ומעניק יתרונות כמו הגדלת טווח הנסיעה, קיצור זמני הטעינה, ושימוש בכבלי נחושת דקים יותר.

בדרך כלל, מדובר בכלי-רכב גדולים שזקוקים לכוח רב יותר, כמו משאיות, אוטובוסים, רכבי SUV ושליחויות ומכוניות ספורט. חברת הופר מפתחת ומייצרת פתרונות הנעה לרכבים חשמליים כמו סוללות, מערכות אחסון, מנועים חשמליים, יחידות בקרה אלקטרוניות ורכיבים נוספים. החברה מתמחה גם בפתרונות עבור רכבים שפועלים בהספק גבוה כמו משאיות ואוטובוסים.

במסגרת הפיתוח המשותף, יציעו שתי החברות טופולוגיית המרת הספק בשם 3-Level, שבה נעשה שימוש בשני ממירים המוצבים בטור. המבנה הזה מגביר את היעילות, מפחית את עוצמת הרעש והרעידות של המנוע, ומאפשר שימוש במתגי המתרת זרם במתח נמוך יותר.

להחליף את הסיליקון בגליום ניטריד

חברת VisIC, אשר הוקמה בשנת 2010, מפתחת ומייצרת ממירי כוח המבוססים על גליום ניטריד (Gan), חומר מוליך למחצה המורכב מגליום וחנקן. תפקידו של מתג ההספק (Power Switch) הוא לספק את המתח המגיע מהסוללה למנוע בזמן הנסיעה, ואת המתח המגיע מהשקע החשמלי אל הסוללה בזמן הטעינה. כיום התהליך הזה מיושם באמצעות מתגי סיליקון וסובל מבעיית אובדן אנרגיה. לגליום ניטריד מאפיינים פיזיקליים שונים מאלה של סיליקון, ולהערכת החברה מתגים מבוססי GaN מסוגלים להפחית במחצית את אובדן האנרגיה בהשוואה למתגי הספק מבוססי סיליקון.

רבים בתעשייה מעריכים שבשנים הבאות יחליף ה-GaN את הסיליקון במערכות הספק רבות. בחודש מאי 2020 דיווחה VisIC על שותפות עם חברת הענק הגרמנית ZF, לפיתוח ממירי הספק לרכב חשמלי עם סוללות של 400V. הרכיבים של VisIC מיוצרים בחברת TSMCהטאיוואנית. אחת המשקיעות האסטרטגיות בחברה היא יצרנית השבבים הטאיוואנית מדיה-טק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: VisIC