חשש בתעשייה מהחרפת המחסור בשבבים בעקבות השריפה במפעל ASML

6 ינואר, 2022

ASML היא היחידה בעולם המייצרת מכונות ליתוגרפיה מסוג EUV, ההכרחיות לייצור מתחת ל-7 ננומטר. בימים הקרובים תעדכן החברה באשר להשפעות על תוכניות הייצור

בתמונה למעלה: מערכת ליתוגרפיית EUV של ASML במפעל ייצור של אינטל. צילום: אינטל

חברת ASML ההולנדית, אשר מייצרת מכונות ליתוגרפיה עבור תעשיית השבבים, הודיעה כי ביום שני השבוע פרצה שריפה במפעל החברה בברלין. השריפה כובתה ללא נפגעים, וכעת עורכת החברה בדיקה כדי לאמוד את מידת הנזק וההשלכותיה על תוכניות הייצור. חברת ASML הבטיחה לעדכן בימים הקרובים באשר לממצאים.

ASML היא יצרנית מכונות הליתוגרפיה הגדולה בעולם וחולשת על כ-84% מהשוק. יתרה מכך, חשיבותה לתעשיית השבבים הנוכחית נובעת מהיותה הספקית היחידה בעולם של מכונות ליתוגרפיה בספקטרום אולטרה-סגול קיצוני (EUV), ההכרחיות לתהליכי ייצור שבבים בגיאומטריות מתחת ל-7 ננומטר. שתי יצרניות השבבים המובילות המשתמשות במכונות ליתוגרפיה EUV הן TSMC וסמסונג, שהן היחידות שמייצרות בתהליכי הייצור הממוזערים הללו שבהם מייצרים כיום שבבים עתירי ביצועים למרכזי נתונים, בינה מלאכותית, דור חמישי וגם סמרטפונים. המפעל של ASML בברלין', המשתרע על פני שטח של 32 אלף מ"ר, משתייך לחברת Berliner Glas, שנרכשה על ידי ASML ב-2020, והוא מייצר רכיבים ייעודיים עבור מכונות EUV.

ASML נמצאת בצמיחה גבוהה על רקע המאמץ של יצרניות השבבים להגדיל את תפוקת הייצור כדי לעמוד בביקוש לשבבים.  מכירות החברה ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו ב-5.9 מיליארד אירו, כאשר המכירות של מכונות EUV רשמו שיא. צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על 6.2 מיליארד אירו, מתוכם הזמנות בהיקף של כ-2.6 מיליארד אירו למכונות EUV. בסך הכול צופה החברה גידול של 35% במכירות ב-2021 בהשוואה ל-2020. החשש כעת בתעשיית השבבים הוא כי פגיעה בתפוקת הייצור ובזמני האספקה של ASML יובילו לתגובת שרשרת שרק תחריף את המחסור ברכיבים ותעכב את קצב הגדלת התפוקה של היצרניות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ASML , ליתוגרפיית EUV