אנבידיה מקימה מרכז פיתוח מעבדי CPU בישראל

18 ינואר, 2022

יפתח את המעבדים המרכזיים החדשים של החברה. לפי תפישתה, שרתי העתיד יתבססו על שלושה מעבדים: CPU, GPU ומעבד DPU (שפותח בחברת מלאנוקס לשעבר). כלומר שניים מתוך "שלישיית השבבים" יהיו ישראלים

בתמונה למעלה: מרכז הפיתוח של אנבידיה ביקנעם, לשעבר מטה מלאנוקס

חברת אנבידיה (NVIDIA) מרחיבה את פעילותה בישראל אל מעבר לפעילות של חברת מלאנוקס לשעבר, ומקימה קבוצה חדשה אשר תפתח מעבדי מחשב מרכזיים (CPU), בדומה לפעילות הפיתוח הישראלית של חברת אינטל. המעבדים שיפותחו בישראל מיועדים לשמש במגוון רחב של שימושים: בינה מלאכותית, רובוטיקה, כלי-רכב אוטונומיים ופלטפורמת העולמות הווירטואליים NVIDIA Omniverse. הקבוצה תורכב ממהנדסי חומרה ותוכנה, ארכיטקטים מומחים בתכנון שבבים ועוד. 

לפי התפישה של אנבידיה, שרתי העתיד יתבססו על שלושה מעבדים ("שלישיית השבבים"): מעבד מרכזי (CPU), מעבד גרפי (GPU) ומעבד DPU (שפותח במלאנוקס לפני רכישתה על-ידי אנבידיה). פירוש הדבר ששניים מתוך שלושת שבבי הליבה שעליהם מתבססת אסטרטגיית החומרה של אנבידיה – יהיו שבבים ישראלים. עדיין לא ברור מה תהיה הטכנולוגיה של אנבידיה: האם מעבדי ה-CPU החדשים יתבססו על ארכיטקטורת ARM, ארכיטקטורת RISC-V, או ארכיטקטורה חדשה אשר תפותח בחברה.

ראוי לציין שאנבידיה הובילה את מאגד GenPro הישראלי אשר פיתח שני מעבדי RISC-V, שאחד מהם הוא מעבד CPU לביצועים גבוהים באורך מילה של 64 ביט, אשר יכול לעבוד באמצעות מערכת ההפעלה לינוקס. גם המתחרה אינטל מתעניינת בארכיטקטורת RISC-V, ולאחרונה פורסמו ידיעות שלא אושרו, שלפיהן היא הציעה לרכוש את SiFive האמריקאית  תמורת כ-2 מיליארד דולר.

מנגד, בחודש אפריל 2021 חשפה אנבידיה את המעבד NVIDIA Grace, שהוא מעבד ה-CPU הראשון שלה למרכזי נתונים, ומבוסס על מערך ליבות בארכיטקטורת ARM. מכל מקום, המהלך מגביר את התחרות על מהנדסי פיתוח שבבים, וצפוי להתבטא בנסיונות לגייס חלק מהעובדים של חברת אינטל ישראל, אשר מפתחים את שבבי העיבוד המתקדמים ביותר של החברה העולמית.

מעורבות גוברת באקוסיסטם הישראלי

סמנכ"ל טכנולוגיה בחברת NVIDIA, מיכאל כגן, אמר שישראל ממלאת תפקיד מפתח באקוסיסטם הטכנולוגיה העולמי. "הקבוצה החדשה תפתח את המעבדים הבאים שלנו. אנבידיה תמשיך להרחיב את פעילותה בישראל בתחומי המחקר והפיתוח ובאמצעות תוכניות ייחודיות לסטארט-אפים ומפתחים מקומיים".

עד עתה התמקדה פעילות המחקר והפיתוח (R&D) של אנבידיה בישראל בפעילות הליבה של חברת מלאנוקס לשעבר: שבבי ומערכות תקשורת מהירה (High Speed Networking), ובהם גם שבב ה-DPU ממשפחת BlueField. מעבד ה-DPU אחראי על העברת נתונים בשרת ועיבודם. מטרתו היא להוריד עומסים קריטיים של תקשורת, אחסון ואבטחה מהמעבד המרכזי (CPU) כדי לשפר את ביצועי השרת ומרכז הנתונים כולו.

סמנכ"ל טכנולוגיה בחברת NVIDIA, מיכאל כגן
סמנכ"ל טכנולוגיה בחברת NVIDIA, מיכאל כגן

מאז הושלמה רכישת מלאנוקס באפריל 2020, התרחבה פעילות אנבידיה ישראל בכ-33%, וכיום היא מעסיקה כ-2,800 עובדים בשבעה מרכזי פיתוח בישראל: יוקנעם, תל-חי, רעננה, תל אביב, ירושלים, קריית גת ובאר שבע. החברה מקיימת שיתופי פעולה נוספים עם הקהילה הטכנולוגית המקומית באמצעות תוכנית NVIDIA Inception לטיפוח חברות בתחום הבינה המלאכותית וכוללת כ-300 חברות ישראליות, ותוכנית NVIDIA Developer Program המגיעה להערכתה לכמה אלפי מפתחים ומפתחות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אנבידיה