סייטוריזן פיתחה תוכנת AI המנבאת הצלחה של ניסויים קליניים

20 ינואר, 2022

קרן אינפיניטי מדיקל השקיעה מיליון דולר בחברת הבינה המלאכותית סייטוריזן במסגרת גיוס הון בהיקף של 9.3 מיליון דולר. החברה מסייעת לפייזר בפיתוח תרופות וחיסונים

בתמונה: מנכ"ל שותפות המו"פ אינפיניטי מדיקל, ד"ר יובל בלוך. צילום: עמית בלוך

חברת סייטוריזן (CytoReason) השלימה גיוס הון בהיקף של 9.3 מיליון דולר בהובלת OurCroud ומשקיעים נוספים. החברה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית המבוססת על ספריה של נתונים מולקולריים אנושיים. המודלים של החברה מאפשרים לנבא את הצלחתם של ניסויים קליניים והתאמת תרופות למנגנונים הביולוגים בתא. להערכת החברה, האלגוריתם שלה יכול לבצע אופטימיזציה של המולקולה הנכונה ביותר לטיפול במחלה מסוימת ואף לבחון מבעוד מועד כיצד מטופלים יגיבו לתרופה. הדבר מיועד לחסוך כסף רב בתהליך הפיתוח של תרופות ולקצר את זמני הפיתוח.

במסגרת הגיוס, שותפות המו"פ הציבורית אינפיניטי מדיקל השקיעה מיליון דולר בחברת סייטוריזן. אסטרטגיית ההשקעות של השותפות מתמקדת בחברות הפועלות בתחום הרפואה הדיגיטלית לרבות חברות שמשלבות ביג דאטה, סייבר ואפילו מחשוב קוונטי בצד הטכנולוגי שלהן. בשנה האחרונה השקיעה אינפיניטי מדיקל בשש חברות מו"פ בתחומי הרפואה הדיגיטלית סכום כולל של מעל 6 מיליון דולר. אינפיניטי מדיקל יוצאת דופן בכך שהיא הוא נסחרת בבורסה הישראלית. הדבר מאפשר למשקיעים המעוניינים להיחשף לחברות מו"פ, לעשות זאת באמצעות השקעה במניה של השותפות.

סייטוריזן הוקמה על-ידי המנכ"ל דוד הראל, על בסיס ממצאים של פרופ' שי שן-אור מהטכניון, המשמג גם כמדען הראשי של החברה. כיום היא עובדת עם 6 מתוך 10 חברות התרופות הגדולות בעולם, ומתמקדת בעיקר במידול פעילות המערכת החיסונית. בשנת 2019 היא חתמה על הסכם עם ענקית התרופות פייזר ששוויו עשרות מיליוני דולרים, לשימוש במערכות של סייטוריזן לפיתוח חיסונים ותרופות. מנכ"ל שותפות המו"פ אינפיניטי מדיקל, ד"ר יובל בלוך, אמר שסייטוריזן מייעלת תהליכי פיתוח מורכבים בעולם התרופות. "אני בטוח שתהיה השפעה משמעותית על תחום הפארמה בשנים הבאות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: CytoReason