מובילאיי חשפה שבב 5 ננומטר לנהיגה אוטונומית

25 ינואר, 2022

הייצור הראשוני של רכיב EyeQ Ultra יתחיל ב-2023. ההכרזה מגלה שאסטרטגיית המיתוג של החברה ממוקדת בחסכון באנרגיה - המותאם לרכב חשמלי. מובילאיי היא מלקוחות הענן הגדולים ביותר של AWS

חברת מובילאיי (Mobileye) חשפה את שבב הדור השביעי שלה, EyeQ Ultra, אשר מספק יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 4 (L4), באמצעות תשתית עיבוד של 176TOPS בלבד. להערכת החברה, "זהו שבב הנהיגה האוטונומית הרזה ביותר בתעשייה". הרכיב החדש ייוצר בתהליך של 5 ננומטר, ויגיע לרמת ביצועים שהיא שוות ערך ל-10 רכיבי EyeQ5. הרכיבים הראשונים צפויים לצאת מקו הייצור לקראת סוף 2023, כאשר הייצור ההמוני של רכיבים בעלי הסמכה מלאה לתעשיית הרכב צפוי להתבצע בשנת 2025.

לדברי נשיא ומנכ"ל החברה, פרופ' אמנון שעשוע, מובילאיי הצליחה לעשות זאת בזכות העובדה שהיא מפתחת את פתרון הנהיגה האוטונומית המלא – כולל כל מרכיבי החומרה והתוכנה – המאפשרים לה לבצע אופטימיזציה יעילה ולספק רכיב נהיגה אוטונומית בתמחיר צרכני. רכיב EyeQ Ultra כולל ארבעה סוגי מאיצים שפותחו על-ידי מובילאיי כדי ליישם משימות ספציפיות, אשר מקושקים אל ליבות CPU, ליבות גרפיות (GPU) וליבות מעבדי תמונה ייעודיים (ISP), שהיו טכנולוגיית הליבה שממנה החברה התפתחה.

ענן ושבב בפתרון אחד: אסטרטגיית המערכת השלמה

ההכרזה האחרונה מבהירה את אסטרטגיית המיתוג של חברת מובילאיי בשוק שנעשה צפוף במתחרים גדולים וחזקים מאוד, דוגמת קואלקום ואנבידיה: החברה לא מתחרה על הביצועים החזקים ביותר, אלא על הביצועים אשר מספקים חוויית נהיגה אוטונומית מלאה – באמצעות הפתרון החסכוני ביותר גם באנרגיה וגם במחיר. היא עושה זאת באמצעות בניית פתרון מלא שבו שבב החומרה הוא רק אחד ממרכיבי המערכת של החברה. המערכת המלאה כוללת גם תוכנת מדיניות נהיגה, בסיס נתונים גדול מאוד בענן , ומערכות התמצאות מבוססות מצלמות או שילוב של מצלמות עם חיישני LiDAR וחיישני מכ"ם.

בסיס המידע של החברה כולל תיעוד מצבי נהיגה בנפח של כ-200 פטה-בייט, שלהערכתה הופך אותה לאחד מהלקוחות הגדולים ביותר של חברת AWS במונחי נפח המידע שהיא שומרת בענן שלה. המידע הזה מנותח באמצעות מנוע חיפוש וקיטלוג עצמי של החברה, אשר רץ מדי יום על 500,000 מעבדי CPU בענן של AWS. התוצאה היא מערכת המשפרת בלא הפסקה את ביצועי ראיית המכונה וקבלת ההחלטות של מובילאיי, ומאפשרת לה להגיע לביצועים גבוהים ברכיבים חסכוניים מאוד. הדבר ממצב אותה כמתחרה חזקה מאוד בתחום המתפתח של רכב חשמלי.

רכיבי ADAS חדשים

חשיפת EyeQ Ultra נעשתה במקביל להכרזה על שני רכיבים ייעודיים חדשים עבור מערכות ADAS: רכיב EyeQ6L ורכיב EyeQ6H, אשר ייוצרו בתהליך של 7 ננומטר. רכיבי ה-ADAS של החברה יצאו לראשונה לשוק בשנת 2004, ועד היום נמסרו ללקוחות יותר מ-100 מיליון רכיבים. רכיב EyeQ6L יחליף את EyeQ4 עבור מערכות ADAS ברמת הכניסה.

החברה מסרה דוגמאות ראשונות ללקוחות וצופה שהייצור ההמוני יתבצע בשנת 2023. המעבר בין הדורות הוא גם מעבר בין ספקים. רכיב EyeQ4 יוצר על-ידי STMicroelectronics בתהליך ייצור של 28 ננומטר והתבסס על מעבדי MIPS. בעבר גילה שעשוע שהרכיבים החדשים מתבססים על מעבדי אינטל (Atom). עם המעבר לייצור בתהליך מתקדם עברה מובילאיי לייצור ב-TSMC.

הרכיב EyeQ6H מיועד למערכות פרימיום ונהיגה אוטונומית חלקית (ADAS L2+). הוא מעבד מידע המגיע ממספר מצלמות בו-זמנית, כולל מצלמות החנייה ומאפשר התקנת יישומי צד שלישי כמו למשל מערכות חנייה אוטונומיות, מערכות ניטור ערנות הנהג (תחום שבו מובילאיי משתפת פעולה עם חברת סיפיה הישראלית) ועוד. הרכיב ייצור בתהליך של 7 ננומטר. מובילאיי תתחיל לספק השנה (2022) את הדוגמאות ללקוחות וצופה שהמערכות עליו הוא מבוסס יגיעו לשוק במהלך 2024.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות