דטומייט זכתה במכרז חברת הרכבות בגרמניה

26 ינואר, 2022

הפלטפורמה של דטומייט מייצרת תאום דיגיטלי של אתר הבנייה על סמך צילומי רחפנים ומאפשרת לעקוב באופן חכם אחר התקדמות העבודות. דויטשה באן רכשה רישיון לשנתיים, עם אופצייה לשנתיים נוספות

חברת דטומייט (Datumate), שפיתחה פלטפורמה אנליטית למעקב חכם אחר התקדמות עבודות בנייה ותשתית, זכתה במכרז של חברת הרכבות הלאומית של גרמניה Deutsche Bahn AG. חברת הרכבות חתמה על חוזה למשך שנתיים, עם אופציה לשנתיים נוספות, לשימוש בפלטפורמה של החברה הישראלית לצורך מעקב אחר עבודות תחזוקה וסלילת מסילות.

אחת הבעיות הכרוניות של עולם הבנייה היא אי-עמידה בלוחות זמנים ובתקציב שנקבעו מראש. הפלטפורמה של דטומייט נועדה לאפשר אופטימיזציה של ניהול העבודות באתר הבנייה באמצעות אנליטיקה חכמה המתבססת על טכנולוגיות של ביג-דאטה, למידת-מכונה, ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית. לצורך המעקב אחר התקדמות העבודות, הפלטפורמה של דטומייט מייצרת "תאום דיגיטלי" של אתר הבנייה על סמך צילומי אוויר מרחפנים. התאום הדיגיטלי מאפשר להשוות באופן רציף את התקדמות העבודות לתוכניות העבודה המקוריות ולזהות חריגות. על סמך צילומי הרחפנים הפלטפורמה גם יודעת לייצר בזמן אמת נתונים ודו"חות הנדסיים, שבדרך כלל לוקח שבועות להכינם, וכן לנהל ספקים.

הפלטפורמה מיועדת לאתרי בנייה של בניינים, סלילת רכבות, עבודות תשתית בתחומי המים, הנפט והגז ועוד. בתחום הרכבות, הפלטפורמה של דטומייט נותנת מענה לאחד מצווארי הבקבוק המרכזיים שמעכבים את העבודות. סלילת מסילות היא תהליך ליניארי, לא ניתן להמשיך למקטע הבא לפני שמסיימים את סלילת המקטע הנוכחי. לאחר סיום כל מקטע יש צורך בבדיקה של פקח בשטח, שיוודא כי העבודה התבצעה כהלכה וניתן להמשיך הלאה. מאחר שלמפעילות הרכבת יש לרוב מחסור בפקחים, העבודות עשויות להתעכב משמעותית. הפלטפורמה של דטומייט מאפשרת לבצע את תהליכי הבקרה הללו מרחוק באמצעות צילומי אוויר, וכך לזרז את העבודה. החברה מציעה את השימוש בפלטפורמה שלה במתכונת של SaaS. בין לקוחותיה בישראל: מקורות ונתיבי ישראל.

החברה הוקמה ב-2021 על ידי הטכנולוג הראשי ד"ר ג'אד ג'ארוש, המתמחה באופטימיזציה של רשתות מיפוי גיאודטיות ואלגוריתמיקת GPS. ג'ארוש שימש כסוקר ראשי במיזמי בנייה גדולים בישראל, והיה מייסד-שותף בחברת GeoPoint. מנכ"ל החברה הוא טל מאירזון, בעל ניסיון ניהול של 20 שנה בעולמות הטלקום. בעבר שימש כמנכ"ל של חברת Wavion, שנרכשה על ידי Alvarion, ולאחר מכן של חברת StarHome.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , ראיית מכונה , רחפנים

פורסם בתגיות: Datumate , חברת הרכבות הלאומית של גרמניה