TPR היפנית מגדילה את השקעתה באקוואריוס

1 פברואר, 2022

השקיעה 5 מיליון דולר בחברה מראש העין אשר פיתחה גנרטור קל משקל וחסכוני, המבוסס על המצאת מנוע שריפה פנימית ליניארי. שתי החברות מעריכות שהוא יכול לשמש להארכת טווח הנסיעה של רכב חשמלי

בתמונה למעלה: הדגמת קונספט לשימוש בגנרטור של אקווארסיוס כמאריך טווח נסיעה ברכב חשמלי

ספקית חלקי הרכב היפנית, TPR, הגדילה את השקעתה בחברת אקוואריוס מנועים מראש העין (Aquarius Engines), ומשקיעה בחברה 5 מיליון דולר נוספים תמורת כ-1.7% ממניותיה. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-650 מיליון שקל. חברת אקוואריוס פיתחה גנרטור יעיל וחסכוני מאוד המבוסס על מנוע שריפה פנימית מהפכני שהיא המציאה.

המנוע של אקוואריוס מאפשר שימוש בכל סוגי הגאז והדלק. הוא מבוסס על מבנה ייחודי שבו ציר יחיד נע קדימה ואחורה עם תאי הבעירה, ומיישם את כל מחזורי הפעילות של מנוע שריפה פנימית, כולל העברה ישירה של התנועה אל הגנרטור, ללא שימוש במערכת המורכבת של בוכנות, צירים וממסרים המאפיינת מנועי שריפה פנימית סטנדרטיים. היעילות הזאת מאפשרת להפעיל גנרטור בהספק של 16kW ובמשקל של 100 ק"ג בלבד (במקום יותר מחצי טון), אשר דורש תחזוקה רק בכל 1,000 שעות עבודה.

חברת אקוואריוס עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם התעשייה האווירית ועם חברת נוקיה. בחודש נובמבר 2021 היא קיבלה את ההזמנה הראשונה לאספקת גנרטורים: חברת Tecnoelettra האיטלקית המספקת פתרונות אספקת אנרגיה לאתרים מרוחקים, כולל לחברות תקשורת, הזמינה גנרטורים של אקוואריוס המונעים על-ידי המנוע הליניארי של החברה, בהיקף כולל של כ-5 מיליון אירו. אספקת הגנרטורים תתבצע בשלבים, החל מחודש אוקטובר 2022 ועד לסוף שנת 2023.

הגנרטור של אקוואריוס (מימין) והמנוע הליניארי הנמצא בתוכו
הגנרטור של אקוואריוס (מימין) והמנוע הליניארי הנמצא בתוכו

חברת TPR היפנית מורכבת מקבוצת חברות המספקות תת מערכות לתעשיית הרכב היפנית, החל ממיסבים ורכיבי העברת כוח, וכלה במערכות תקשורת בתוך הרכב. החברה מעסיקה כ-6,900 עובדים ומכירותיה בשנה האחרונה הסתכמו בכ-1.3 מיליארד דולר. היא מאמינה שהטכנולוגיה של אקוואריוס יכולה להשתלב בתעשיית הרכב. עם פרסום ההודעה על ההשקעה פירסמו שתי החברות תמונת קונספט של רכב חשמלי (למעלה) אשר כולל מנוע במשקל 10 ק"ג של אקוואריוס המפעיל גנרטור להטענת סוללות הרכב החשמלי, כדי להגדיל את טווח הנסיעה שלו. בין השאר, הן מתכננות לייצר את המנועים ביפן עבור התעשייה היפנית.

חברת אקוואריוס הוקמה בשנת 2014 על-ידי היו"ר גל פרידמן, המנכ"ל אריאל גורפונג והטכנולוג הראשי שאול יעקובי. בסוף 2020 היא נרשמה למסחר בבורסה בתל אביב. זו לא ההשקעה הראשונה של TPR בחברה: ההשקעה הקודמת נעשתה באוקטובר 2020, גם היא בהיקף של 5 מיליון דולר. בחודש אוקטובר 2021 חתמו שתי החברות על מזכר הבנות שלפיו TPR תשקיע 20 מיליון דולר בחברה הבת אקוואריוס יפן, תמורת 20% ממניותיה. החברה אמורה להיות מרכז ייצור ופיתוח של מנועים ליניאריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אקוואריוס , רכב חשמלי