הצלחה בניסוי הגרסה הימית של כיפת ברזל

21 פברואר, 2022

המערכת החדשה בשם "כיפת מגן", מבוססת על מערכת כיפת ברזל היבשתית, אולם מצויידת במכ"ם ימי חדש שפותח על-ידי אלתא. חברת mPrest פיתחה את מערכת השליטה והבקרה

חיל הים, מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, ביחד עם חברת רפאל והתעשייה האווירית, השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת "כיפת מגן" בתצורה ימית מספינת מגן, סער 6. המערכת בניסוי הופעלה על-ידי שייטת הסטי"לים (ספינות הטילים), לקראת הכרזתה כמערכת מבצעית. בניסוי נבחנו מספר תרחישים שעימם עשויה המערכת להתמודד, בהם: רקטות, טילי שיוט וכטב"מים.

"כיפת מגן" המותקנת בספינות סער 6 היא מערכת חדשה המבוססת על מערכת "כיפת ברזל" אשר משולבת במערך הארצי להגנה אווירית, לצד מערכות "חץ" ו"שרביט קסמים". חברת רפאל הינה המפתחת של כיפת ברזל. התעשייה האווירית, באמצעות חטיבת אלתא, פיתחה את המכ"ם הימי "אדיר" שהותקן בכיפת מגן, וחברת mPrest פיתחה את מערכת השליטה והבקרה של מערכת "כיפת מגן". ראש מנהלת-ים ברפאל, רן תבור, אמר שסדרת הניסויים שנערכו מהווה את השלב האחרון בתהליך פיתוח והתאמת מערכת כיפת-ברזל לים. שר הביטחון, בני גנץ, אמר שהמערכת, "מאפשרת לנו חופש פעולה חיוני מול שלוחי איראן באזור".

רגע השיגור של טיל המגן מתוך ספינת סער 6. צילום: דובר צה"ל
רגע השיגור של טיל המגן מתוך ספינת סער 6. צילום: דובר צה"ל

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: כיפת ברזל , כיפת מגן