סטרטסיס הקימה זרוע השקעות, Stratasys Ventures

23 פברואר, 2022

תתמקד בטכנולוגיות התורמות לאסטרטגיה של החברה. "הרבה חברות סטארט-אפ פונות אלינו". הכנסות החברה ב-2021 הסתכמו ב-607.2 מיליון דולר, כ-29% מהן ממגזר הייצור

חברת סטרטסיס (Stratasys) הכריזה על הקמת זרוע ההשקעות Stratasys Ventures, אשר תבצע השקעות בחברות המפתחות טכנולוגיות שעשויות לתרום למנועי הצמיחה של החברה – כך גילה היום (ד') מנכ"ל החברה, יואב זייף (בתמונה למעלה), במהלך שיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"ח השנתי של החברה. לדברי זייף, זרוע ההשקעות כבר ביצעה מספר השקעות בחברות המפתחות טכנולוגיות חדשניות כמו הדפסה רציפה בסיבי פחמן (continuous carbon fiber). בשנת 2021 סטרטסיס כמעט הכפילה את קופת המזומנים שלה, להיקף של כ-500 מיליון דולר. הדבר מאפשר לה להרחיב את אסטרטגיית הרכישות וההשקעות.

זייף: "יש לנו מאזן חזק ואנחנו רוצים לנצל אותו בצורה הטובה ביותר. אנחנו חברה מובילה בשוק, הרבה חברות סטארט-אפ פונות אלינו ולכן החלטנו להקים את זרוע ההשקעות. המטרה היא לבצע השקעות שיאיצו את האסטרטגיה שלנו. אנחנו יודעים מה חסר לנו ואנחנו יודעים מה הם הצרכים של התעשייה. החברות שנשקיע בהן יוכלו ליהנות מדריסת הרגל הגדולה שלנו בשוק".

מדובר בנדבך נוסף באסטרטגיית המיזוגים והרכישות של החברה. בשנה האחרונה השלימה סטרטסיס שלוש רכישות אסטרטגיות: חברת Origin, חברת Xaar וחברת RPS.

29% מההכנסות מגיעות ממגזר הייצור

סטרטסיס סיימה את 2021 עם מכירות שיא של 607.2 מיליון דולר – גידול של 16.5% בהשוואה ל-520.8 מיליון דולר ב-2020. בשורה התחתונה, החברה סיימה את השנה עם הפסד נקי (Non-GAAP) של 4.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 13.9 מיליון דולר ב-2020. ברבעון הרביעי צמחו המכירות לכ-167 מיליון דולר, בהשוואה ל-142.4 מיליון דולר ברבעון המקביל 2020. לפי התחזית של החברה, בשנת 2022 היא תגיע להיקף מכירות של 680-695 מיליון דולר ורווח נקי של כ-13 מיליון דולר.

אחד מהמפתחות להמשך הצמיחה בהכנסות וברווחיות של החברה הוא החדרת הטכנולוגיות שלה ליישומי ייצור, כלומר שימוש במדפסות תלת-מימד לא רק עבור בניית אבות-טיפוס וכלים, אלא כחלק אינטגרלי מקו הייצור התעשייתי, בעיקר לשם ייצור חלקים מותאמים לסדרות קצרות. שוק הייצור הוא שוק גדול מאוד וההכנסות החוזרות מלקוח שעושה שימוש במדפסות לייצור הינן, מטבע הדברים, גדולות יותר.

בשיחת הוועידה גילה זייף כי ב-2021 ההכנסות ממגזר הייצור עמדו על 29% מכלל ההכנסות, כלומר כ-176 מיליון דולר, בהשוואה ל-130 מיליון דולר לערך ב-2020 (רבע מההכנסות). החברה צופה שההכנסות מפלח זה ב-2022 יצמחו בשיעור נוסף של 20%. מנוע צמיחה נוסף שהגדירה החברה הוא השוק הרפואי, בייחוד תחום הדפסת שתלים דנטליים. החברה גם פיתחה טכנולוגיה ייחודית בשם Digital Anatomy Printing, המאפשרת להדפיס מודלים ריאליסטיים של איברים, המסייעים בתכנון קדם-ניתוחי, מחקר והכשרת רופאים ומנתחים.

האזינו לשיחה עם לימור חביב מ-3D4OP, שעושה שימוש במדפסות של סטרטסיס בתהליכי הכנה לניתוחים אורתופדים ונוירולוגיים, מתוך תוכנית מס' 46 בפודקאסט שלנו:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: יואב זייף , סטרטסיס