מיקרוסופט ולוקהיד מרטין מפתחות רשת תקשורת 5G צבאית

2 מרץ, 2022

בחודש אוגוסט 2021 הדגימה לוקהיד מרטין שימוש בתא סלולרי 5G נייד שהותקן על גבי רחפן, אשר הוצב מעל שיירת משאיות אספקה צבאיות וסייע לה לנוע באופן אוטונומי

בתמונה למעלה: תא סלולרי 5G על-גבי רחפן מנהל את התנועה של שיירת אספקה אוטונומית. צילום: לוקהיד מרטין

חברת לוקהיד מרטין וחברת מיקרוסופט הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח רשת תקשורת צבאית מבוססת הדור החמישי אשר תשמש את כוחות היבשה, הים והאוויר של הצבא האמריקאי. בשלב הראשון שתי החברות יבצעו סדרת ניסויים בהפעלה משותפת של שירותי Microsoft’s 5G ו-Microsoft Azure ביחד עם תחנות הבסיס המוקשחות הניידות של לוקהיד מרטין, כדי לבחון את הדרכים בהם ניתן להרחיב במהירות את השימוש בתשתית התקשורת כדי להופכה במהירות לערוץ תקשורת פעיל המשמש מערך צבאי גדול.

שיתוף הפעולה מתנהל במסגרת פרוייקט 5G.MIL של לוקהיד מרטין, שבמסגתו היא מפתחת סדרה של טכנולוגיות תקשורת אלחוטיות צבאיות חדשות, המבוססות על התפיסה של תקשורת סלולרית מהדור החמישי. בפרוייקט משתתפות גם חברת ורייזון וגם חברת Keysight אשר הצטרפו אליו בנובמבר 2021. בדצמבר 2021 צורפה אליו גם חברת Radsys ההודית אשר מספקת את תוכנת ה-OpenRAN עבור הרשת הסלולרית הצבאית.

הפרוייקט מבוסס על תחנות הבסיס ההיברידיות (Hybrid Base Station) של חברת לוקהיד מרטין, אשר מאפשרות למתג תקשורת בטכנולוגיית 5G, LTE 4G ולהתחבר אל רשתות התקשורת הטקטיות הקיימות של צבא ארה"ב. המטרה היא לספק תקתשית תקשורת המקשרת בין כל הכוחות לבין כל הפלטפורמות, באופן שבו ניתן לנצל גם טכנולוגיות ישנות בלא צורך להחליף אותן. בחודש אוגוסט 2021 הדגימה לוקהיד מרטין שימוש בתא סלולרי 5G נייד שהותקן על גבי רחפן, אשר הוצב מעל שיירת משאיות אספקה צבאיות וסייע לה לנוע באופן אוטונומי.

התשתית שלוקהיד מרטין מפתחת מסתמכת גם על פרוייקט HiveStar, אשר מבטיח יכולת פריסת ושימור הרשת באמצעות לוויינים. ראוי לציין שמדובר בפרוייקט אחד מתוך סדרת פרוייקטים אשר משנת 2020 קיבלו תקציב ממשלתי בהיקף של כ-2 מיליארד דולר, אשר נועד לפתח טכנולוגיות דור חמש עבור תשתיות התקשורת העתידיות של הצבא האמריקאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תקשורת

פורסם בתגיות: 5G , לוקהיד מרטין