30% מהכנסות נקסט ויז'ן ב-2021 – מאלביט

7 מרץ, 2022

דיווחה על צמיחה של 91% במכירות. אלביט רכשה ממנה מצלמות מיוצבות לרחפנים ב-4.7 מיליון דולר. לקוח מרכזי נוסף: יצרנית החימוש המעופף הישראלית UVision Air. מתכננת להקים חברה בת בארצות הברית

חברת נקסט ויז’ן (Next Vision), המפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים וכטב”מים, סיימה את 2021 עם הכנסות של כ-15 מיליון דולר, צמיחה של 91% ביחס להכנסות 2020. בשורה התחתונה, רשמה החברה ב-2021 רווח נקי של כ-5.7 מיליון דולר, כ-38% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח נקי של 2.15 מיליון דולר ב-2020. צבר ההזמנות של החברה, נכון לסוף 2021, עומד על כ-10 מיליון דולר, ויש לה כ-100 לקוחות.

מהדו"ח השנתי עולה כי, הלקוח המרכזי של נקסט ויז'ן היא חברת אלביט (Elbit), המטמיעה את מצלמות החברה ברחפנים מתוצרתה. בשנת 2021 רכשה אלביט מנקסט ויז'ן מצלמות בהיקף של 4.6 מיליון דולר, והיא היתה אחראית לכ-30% מהכנסות החברה. במסגרת ההסכם הנוכחי בין שתי החברות, אלביט צפויה לרכוש בסך הכול מצלמות בהיקף כולל של 8.5 מיליון דולר. לקוח מרכזי נוסף של החברה היא יצרנית החימוש המעופף הישראלית UVision Air, שב-2021 הייתה אחראית לכ-12.7% מהמכירות.

המטרה: קו ייצור בארה"ב

ישראל היא שוק היעד העיקרי של נקסט ויז'ן, ומהווה כ-60% מהכנסותיה. נקסט ויז'ן פועלת להגדלת נתח השוק שלה בארצות הברית, שכיום מהווה כ-17% מהכנסותיה. לאור העדפת לקוחות אמריקאים, לרבות הממשל האמריקאי, לרכוש מוצרים ביטחוניים מחברות מקומיות, נקסט ויז'ן בוחנת הקמת חברה-בת אמריקאית או רכישה של חברה-בת אמריקאית. החברה-בת תקים קו ייצור של מוצרי החברה ותשווק אותם ללקוחות אמריקאים.

חברת נקסט ויז’ן מערכות מיוצבות הוקמה בשנת 2009 על-ידי חן גולן, בוריס קיפניס והמנכ”ל מיכאל גרוסמן ומעסיקה כיום 27 עובדים. היא מפתחת ומייצרת מצלמות יום ולילה (אור נראה וצילום תרמי) מיוצבות באמצעות גימבל, במשקל כולל של 90-500 גרם. המצלמות מיועדות לשימוש בכלי רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל”טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה. רוב לקוחותיה הם יצרני מערכות המוכרים את המוצרים שלהם ללקוחות סופיים.

החברה פיתחה טכנולוגיית ייצוב מוגנת בפטנט המבוססת על ייצוב מכני וייצוב אלקטרוני הפועלים בו-זמנית, המאפשרים ייצוב מצלמה בזמן אמת ותיקון עיוותים הנובעים מצילום התנועה. לדברי החברה, הטכנולוגיה שלה מאפשרת למצלמה לבצע זום עמוק מכלים בתנועה מבלי לפגוע ביציבות התמונה.

היעד: 100 מיליון דולר מכירות ב-2024

כיום כולל קו המוצרים של נקסט ויז’ן שמונה דגמי מצלמות בגדלים וביכולות שונים, אשר מורכבים במפעל החברה בישראל. היעד העסקי של החברה הוא צמיחה שנתית בשיעור של יותר מ-70% אשר צפוי להביא אותה לרמת מכירות של 73-120 מיליון דולר בשנת 2024. העמידה ביעד תלויה במידה רבה ביכולת הכניסה לשוק האמריקאי.

מפת הדרכים האסטרטגית היא גם טכנולוגית. כיום החברה מפתחת טכנולוגיית זום לכל המצלמות שלה, בכל המשקלים, ובונה יכולת של רובוטיקה אוטומטית הכוללת שילוב בינה מלאכותית בתוך המצלמות. במקביל היא מגבירה את המאמץ במימוש אסטרטגיית הפתרון המלא: פיתוח ואספקת אבזרים ומוצרים משלימים שנועדו להקל על שילוב המצלמה במערכת היעד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , דוחות רווח , חדשות , רובוטיקה , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אלביט , נקסט ויז'ן