חברת Run:ai גייסה 75 מיליון דולר

15 מרץ, 2022

הפתרון של החברה רותם את משאבי ה-GPU הפנויים בארגון לצורך ביצוע אופטימאלי של משימות אימון מודלים של AI והפעלתם. לדברי החברה, הפתרון מאיץ תהליכי AI פי שניים. Run:ai גייסה עד כה 118 מיליון דולר

[בתמונה: שני מייסדי החברה]

חברת הסטארט-אפ Run:ai, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת לנצל באופן אופטימאלי את משאבי העיבוד הפנויים בארגון לצורך ביצוע משימות של בינה מלאכותית, השלימה גיוס של 75 מיליון דולר בסבב C , בהובלה משותפת של Tiger Global ו- Insight Partners, שהאחרונה הובילה את סבב הגיוס הקודם. משקיעים קיימים נוספים שהצטרפו לסבב החדש הם TLV Partners ו- S Capital VC. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מהקמתה ל-118 מיליון דולר.

כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח בתל אביב, קליטת מפתחים, מהנדסים, מומחי בינה מלאכותית, מנהלי מוצר ואנשי שיווק וכן להגדלת הרחבת הצוותים בעולם ובחינת רכישות אסטרטגיות של סטארטאפים.

Run:ai פיתחה מערכת הפעלה בשם Atlas, המאפשרת לנצל באופן מיטבי את משאבי העיבוד המקבילי בארגון. ראשית, הפלטפורמה ממפה באופן וירטואלי את כל משאבי העיבוד הזמינים של הארגון, הן בשרתים המקומיים והן בענן. הווירטואליזציה הזו מאפשרת למעשה לנהל את המשאבים הללו. הפלטפורמה מקצה באופן דינמי ואוטומטי את המשאבים הפנויים לצורך ביצוע משימות AI תובעניות, באופן שתואם את ארכיטקטורת העיבוד המאפיינת משימות אלה, משלב פיתוח ואימון המודלים ועד הפעלתם בפועל בסביבות פרודקשן. הפלטפורמה מאפשרת למפתחים לגייס את משאבי העיבוד הנחוצים באופן פשוט ועצמאי ומכל מקום. להערכת החברה, השימוש בפלטפורמה מאיץ תהליכי פיתוח פי שניים.

פתרונות מהסוג הזה קיימים בעולמות ה-CPU, אך לא עבור מעבדי GPU, המשמשים לעיבוד מקבילי, ומעבדי AI ייעודיים, שחברות השבבים מפתחות בשנים האחרונות. לדברי החברה, היא רשמה בשנה האחרונהצמיחה חדה של פי 9 בהכנסות, ובמקביל כוח האדם שלה גדל פי שלוש ל-70 עובדים במשרדי החברה בישראל וארצות הברית.

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, מנכ״ל החברה, שעבד בעברו ביחידה טכנולוגית במשרד ראש הממשלה. וד״ר רונן דר, סמנכ"ל טכנולוגיה, חוקר לשעבר באוניברסיטת תל אביב ומהנדס אלגוריתמים באנוביט ובאפל. לדברי החברה, בין לקוחותיה נמנים חברות ענק מ-Fortune 500 וכן סטארטאפים שעושים שימוש בבינה מלאכותית במגוון תחומים כמו פיננסים, רכב, בריאות, ומוסדות אקדמיים מובילים.

לדברי ה-CTO רונן דר: "אנחנו עושים עבור חומרת בינה מלאכותית את מה ש-VMware והווירטואליזציה עשו לעולם המחשוב המסורתי – יותר יעילות, ניהול פשוט יותר ופרודוקטיביות משתמש גבוהה יותר. למחשוב CPU מסורתי יש תוכנה עשירה עם כלי פיתוח רבים להפעלת יישומים בקנה מידה. עם זאת, בינה מלאכותית פועלת על מאיצי חומרה ייעודיים כגון GPUs שיש להם מעט כלים שיעזרו ביישום ובקנה מידה שלהם. במערכת Atlas בנינו שכבת תוכנה מקורית בענן שמפשטת באופן אוטומטי את חומרת בינה מלאכותית ומאפשרת למפתחים ולאנשי IT לקבל יותר ממשאבי המחשוב ולהאיץ פרויקטים של בינה מלאכותית."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון , חדשות