Ola Electric משקיעה בסטורדוט ותייצר את סוללותיה בהודו

22 מרץ, 2022

אולה, שמתכננת להקים מפעל ייצור סוללות בהודו, השקיעה מיליוני דולרים בסטורדוט ותקבל גם זכות בלעדית לייצור סוללות החברה במדינה. כיום מתמקדת אולה בדו-גלגלי חשמלי, אך מתכננת להיכנס גם לשוק המכוניות

יצרנית הרכבים הדו-גלגליים החשמליים ההודית Ola Electric השקיעה כמה מיליוני דולרים בחברת סטורדוט (StoreDot) הישראלית, במסגרת סבב גיוס D של החברה. במסגרת ההסכם בין שתי החברות, ל-Ola תהיה גישה לטכנולוגיה של סטורדוט והיא תהיה בעלת זכות בלעדית בהודו לייצור סוללות המתבססות על הטכנולוגיה של סטורדוט. זוהי ההשקעה הראשונה של אולה כחלק מסדרת השקעות מתוכננת בחברות בתחום הסוללות לרכבים חשמליים.

אולה אלקטריק מתכננת להקים מפעל לייצור סוללות, ולאחרונה אף הגישה הצעה במסגרת מכרז ממשלתי להקמת תשתית יצור סוללות מקומית בקיבולת כוללת של 50 ג'יגה-וואט שעה. המפעל אמור לתמוך במפעל הייצור הענק שהקימה אולה בעיר קרישנגירי, Future Factory, המשתרע על פני 2,000 דונמים ובעל יכולת ייצור של כ-10 מיליון כלי-רכב דו-גלגליים חשמליים בשנה, כ-15% מכלל הייצור העולמי של כלים אלה.

אולה אלקטריק הוקמה ב-2017 על ידי אפליקציית הנסיעות השיתופית Ola Cabs, היא מתמחה בפיתוח וייצור של קטנועים וריקשות חשמליים. החברה גם מתכננת להיכנס לשוק הארבעה-גלגלי, וגייסה לשורותיה את וויין בורגס, בכיר לשעבר ביגואר וג'ילי, כדי לעמוד בראש צוות הפיתוח. בחודש ספטמבר השלימה אולה אלקטריק גיוס הון של כ-200 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 3 מיליארד דולר. אולה גם מקימה מרכז מו"פ בקובנטרי שבבריטניה, בהשקעה של 100 מיליון דולר, אשר יתמקד גם בפיתוח דגמים של כלי-רכב בעלי ארבעה גלגלים.

חברת סטור-דוט פיתחה את טכנולוגיית FlashBattery המאפשרת לצמצם את זמני הטעינה של סוללות ליתיום-יון ברכב למספר דקות. באחרונה חשפה החברה מפת דרכים להמשך תוכנית הפיתוח של החברה בעשור הקרוב. במסגרת מפת הדרכים, הצהירה סטורדוט כי בעוד 10 שנים, כלומר ב-2032, תגיע החברה ליכולות ייצור המוני של סוללות הנטענות תוך שתי דקות בלבד ומספיקות לנסיעה של כ-100 מייל (160 ק”מ). הסוללה הנוכחית של החברה, שאמורה להיות מוכנה לייצור המוני ב-2024, נטענת תוך 5 דקות ומספיקה למרחק דומה.

האזינו לשיחה עם דן קורפס, מנהל המוצר וההנדסה של סטורדוט, מתוך תוכנית מס’ 40 בפודקאסט שלנו, שעלתה בספטמבר 2021:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: Ola Electric , הודו , סטורדוט