דן תחבורה תשקיע 25 מיליון שקל בחברת שימקוטק מאור יהודה

28 מרץ, 2022

שימקוטק מפתחת ומייצרת מערכות כירטוס ובקרת כניסה עבור התחבורה הציבורית, ועוסקת גם באיפיון, פיתוח וייצור מערכות צב”ד עבור התעשיות הביטחוניות. תקים חברה בת עם דן שתחפש חברות לרכישה בחו"ל בתחומי התחבורה

חברת דן תחבורה ציבורית תיכנס כשותפה בחברת שימקוטק מאור יהודה (Symcotech) הנמצאת כעת בבעלות מלאה של קבוצת Ludan Group הישראלית. אתמול (א') נחתם הסכם בין דן לבין לודן שלפיו תבצע דן השקעה של 25 מיליון שקל בחברת שימקוטק, ותקבל כ-19.2% מהמניות. העיסקה תושלם ב-11 באפריל 2022. חברת שימקוטק מפתחת, מייצרת ומתקינה מערכות כירטוס ממוחשבות ומערכות בקרת כניסה למספר לקוחות בישראל בתחומי התחבורה הציבורית.

בנוסף היא עוסקת באיפיון, פיתוח וייצור מערכות צב"ד עבור התעשיות הביטחוניות. בשנת 2021 הסתכמה פעילות הכירטוס בכ-75% מהמכירות ופעילות הצב"ד בכ-25% מהמכירות. בחודש יוני 2021 שקלה לודן להנפיק את שימקוטק בבורסה בתל אביב, אולם הרעיון לא יצא אל הפועל. בהודעה ההיא נמסר שתרומת שימקוטק למכירות לודן הסתכמה בכ-100 מיליון שקל בשנת 2020.

כעת נראה שהחברה עדיים מתכננת לבצע הנפקה של שימקוטק, שכן בהסכם ההשקעה קיבלה דן אופציה לבצע השקעה נוספת של 10 מיליון שקל. במידה וההשקעה תיעשה לפני הנפקה ציבורית של שימקוטק, היא תתבצע לפי שווי חברה של כ-150 מיליון שקל. במקביל, תוקם חברה חדשה בבעלות משותפת של שימקוטק (49%) ושל דן (51%), אשר תשווק את הפתרונות והשירותים של שימקוטק בחו"ל, ותחפש חברות לרכישה בתחום התבורה הציבורית.

בשלב הראשון, החברה החדשה תקבל השקעות הוניות מבילי המניות (דן ולודן) בהיקף של עד 30 מיליון שקל, כדי לממן את הפעילות ולרכוש חברות בחו"ל. קבוצת לודן מנוהלת על-ידי אהרון ארנון, המחזיק בכ-16% ממניותיה. כיום היא נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-193.4 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: שימקוטק