צבאות בעולם מתעניינים בנשק הלייזר של אלביט

29 מרץ, 2022

דיווחה על מכירות שיא בשנת 2021 בהיקף של כ-5.3 מיליארד דולר, ועל צבר ההזמנות הגדול ביותר בתולדותיה: 13.7 מיליארד דולר. החברה נערכת להמשך הצמיחה לאור הגידול החד בתקציבי הביטחון בעולם

פריצת הדרך הטכנולוגית שעליה הכריזה חברת אלביט בחודש יוני 2021, לאחר הצלחת סדרת ניסויים שבמהלכם הצליחה ליירט כטב”מים בטווחים ובגובהי טיסה שונים, באמצעות מערכת לייזר אווירית שהותקנה על מטוס, מעוררת כבר עכשיו עניין אצל לקוחות פוטנציאליים בעולם. כך גילה נשיא ומנכ"ל חברת אלביט מערכות (Elbit), בשיחה היום (ג') עם אנליסטים לאחר פרסום התוצאות השנתיות של החברה. מכליס: "לייזר רב עוצמה אווירי יביא לשינוי פרדיגמה, מכיוון שהוא מאפשר להתמודד בו-זמנית עם הרבה מאוד איומים שונים, במהירות ובעלויות נמוכות. השנה מטוס הוריד מל"ט – וזו רק ההתחלה".

לדבריו, אלביט גם מספקת את מקור הלייזר לפתרון היבשתי. "אנחנו המובילים בתחום הזה בעולם, ולדעתי הוא יביא לנו פרוייקטי-על בעתיד הקרוב. כבר היום יש בו עניין משמעותי". הוא גם רמז שכמו שהפתרון הטכנולוגי הסיר את האיום האסטרטגי של המנהרות בעזה, נשק הלייזר עשוי לנטרל את איום הרקטות על ישראל. "לייזר רב-עוצמה אווירי יביא לשינוי נקודת העבודה של הצד השני".

מיקוד אסטרטגי חדש הביא את החברה לצמיחה של 13% בשנה

אלביט דיווחה על מכירות שיא בשנת 2021 בהיקף של כ-5.3 מיליארד דולר (עלייה שנתית של 13%), ועל צבר ההזמנות הגדול ביותר בתולדותיה: 13.7 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-11 מיליארד דולר ב-2020. לברי סמנכ"ל הכספים, יוסי גספר, התוצאות העסקיות של 2021 משקפות טרנספורמציה של החברה מספקית של מערכות טכנולוגיות לספקית של פתרונות מקיפים, דוגמת העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה, בהיקף 1.6 מיליארד דולר, להקמת והפעל בית ספר לטיסה ביוון. "השינוי הזה מתבטא במעבר מצמיחה שנתית של כ-6% לצמיחה שנתית של כ-13% ב-5 השנים האחרונות".

גספר, אגב, פורש מתפקיד בשבוע הבא מתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה שאותו הוא מילא ב-21 השנים האחרונות, וייכנס לתפקיד המשנה למנכ"ל. את מקומו יתפוס ד”ר קובי קגן, המשמש מאז שנת 2018 כסגן נשיא ומנהל הכספים של חטיבת מערכות היבשה של אלביט (כיום חטיבת היבשה והתקשוב). בין ההישגים הבולטים של החברה ב-2021: עסקת הענק להקמת בית הספר לטיסה ביוון, רכישת חברת ספרטון האמריקנית שהיא אחת משתי החברות היחידות בעולם המספקות לצי האמריקאי מערכות סונאר מוצנח לאיתור צוללות, חוזה לאספקת פתרונות לוחמה אלקטרונית לכל ספינות הקרב של חיל הים הבריטי, חוזה בינלאומי ראשון לתותח אוטומטי חדש, ניסוי מוצלח של נשק לייזר אווירי, מסירת להקות רחפנים לצה"ל, וחשיפת מל"ט בעל הנעה היברידית.

אלביט רכשה מלאי גדול של רכיבים קריטיים

חברת אלביט מעסיקה כיום כ-19,000 עובדים בארץ ובעולם, מתוכם כ-3,500 עובדים בארה"ב, שהיא השוק הגדול ביותר שלה, ויותר מ-1,000 עובדים באירופה שהיא שוק יעד מרכזי. מכליס: ייצרנו תשתיות הנדסיות וייצוריות במדינות מרכזיות באירופה, אשר הפכו את אלביט לספק מקומי מוכר באותן מדינות. כאשר תקציבי הביטחון של נאט"ו צמחו בכ-24%, המכירות שלנו עלו בכ-90%. פירוש הדבר שלקחנו חלק מהחוזים של המתחרות. בין השאר זכינו השנה בחוזה אסטרטגי לאספקת מערכות לוחמה אלקטרונית לכל ספינות הקו הראשון של הצי הבריטי, אשר יחליפו מערכות של חברות בריטיות. זוהי הוכחה לכך שאנחנו חברת הלוחמה האלקטרונית הטובה בעולם".

במסגרת המפגש הוא סיפר שהחברה ביצעה מהלכים שונים כדי לשפר את הריווחיות ולהבטיח אספקת מערכות ללקוחות. "אנחנו נמצאים התהליך הטמעה של מערכת ERP חדשה וגדולה מאוד אשר תרמה רבות לשיפור הריווחיות. "עד סוף 2023 כל הארגון יעלה ל-ERP, וזה יביא להמשך ההתייעלות, חסכון במלאים, ועלייה בריווחיות של החברה". בתחום המלאים גם אלביט מתמודדת כיום עם משבר שרשרת האספקה בתעשיית השבבים. "המצב הזה פגע בנו בשנת 2021, ולהערכתנו המחסור לא הולך להיעלם כל-כך מהר. לכן רכשנו מלאים גדולים מאוד, בעיקר של רכיבים הקריטיים שקשה להשיג,שחלקם כבר הגיע לחברה וחלקם יגיע בקרוב. החלטנו על ביצוע ההשקעה הזאת מכיוון שלא רצינו לבזבז את חלון ההזדמנויות הנוכחי של עלייה בביקושים העומדת לפיתחנו. תקציבי הביטחון נמצאים בעלייה בכל העולם, ובמיוחד עכשיו בעקבות הלחימה באוקריאנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , ביטחון , תעשייה ישראלית