ה-FDA אישר את המכשיר של רדיאקשן, המגן על הצוות הרפואי מקרינה

4 אפריל, 2022

החברה גם השלימה גיוס של 10 מיליון דולר כדי להתחיל בפעילות מסחרית בארצות הברית. המכשיר של החברה מותקן על גבי מכשיר הרנטגן ובולם את הקרינה בנקודת המוצא וחוסך את הצורך לעטות אפודי עופרת

חברת רדיאקשן (Radiaction) קיבלה אישור FDA למכשיר שפיתחה, המותקן על-גבי מכשיר הרנטגן ומגן על הצוות הרפואי מפני הקרינה המייננת שנפלטת מהמכשיר. המכשיר מאושר לשימוש גם באיחוד האירופי (אישור CE). אישור ה-FDA מאפשר לחברה להתחיל בשיווק המוצר בארצות הברית, וכדי לממן את תחילת הפעילות בשוק היעד השלימה החברה גיוס הון של כ-10 מיליון דולר מקרן InnovaHealth Partners.

מכשיר המגן של רדיאקשן מיועד בעיקר להגן על צוותים רפואיים העובדים בתחום רפואת הלב הדחופה ובחדרי צנתור (cath lab), שבהם נעשה שימוש בשיקוף רנטגן כחלק מההתערבות הרפואית כדי לקבל תמונה על כלי הדם וחדרי הלב. כדי להגן על עצמם מפני הקרינה הנפלטת מהמכשיר ומתפזרת בחלל החדר, אנשי הצוות הרפואי עוטים על גופם אפודי מגן עשויים עופרת, אשר חוסמים את החלקיקים הרדיואקטיביים. ואולם, אפודי המגן אינם מגנים על הראש והגפיים, והחשיפה התדירה לקרינה מציבה את הצוות הרפואי בסיכון ללקות עם הזמן במחלות כדוגמת גידולים במוח וניוון קוגניטיבי, וגם מפגיעות אורתופדיות שנובעות מלבישת אפודי המגן הכבדים.

המכשיר של רדיאקשן מותקן על גבי הזרוע (C-Arm) המחברת בין מקור קרינת ה-X והגלאי, והוא חוסם את חלקיקי הקרינה המתפזרים מעבר לתחום השיקוף אל חלל החדר. בכך למעשה, המכשיר חוסם את הקרינה בנקודת המוצא. המכשיר מציע שני יתרונות משמעותיים למול אפודי המגן: ראשית, הוא חוסך את הצורך לעטות את אפודי המגן, והוא מספק הגנה כוללת על כל הגוף ולא רק על מרכז הגוף. לדברי החברה, מבדקים העלו כי המכשיר מפחית את תפזורת הקרינה ב-91.2%. החברה נוסדה על ידי ד"ר אמיר בלזון, יזם סדרתי בתחום המכשור הרפואי, שכמה מהחברות שהקים נמכרו לחברות מכשור רפואי בינלאומיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: Radiaction , אמיר בלזון , רנטגן