אפל חשפה רובוט למיחזור סמארטפונים

21 אפריל, 2022

הרובוט Daizy מסוגל לטפל ב-200 מכשירים בשעה ולמחזר 1.2 מיליון מכשירים בשנה. הוא מפרק מכשירי סמארטפון ישנים, מפריד את החלקים ומכין אותם למיחזור או למיצוי 14 חומרים נדירים שונים

בתמונה למעלה: תא פירוק הטלפונים ברובוט החדש של חברת אפל

חברת אפל (Apple) חשפה השבוע את הרובוט Daizy שאותו היא מפתחת ב-6 השנים האחרונות, אשר מפרק מכשירי סמארטפון ישנים, מפריד את החלקים ומכין אותם למיחזור או למיצוי 14 חומרים נדירים דוגמת קובאלט, ליתיום וטונגסטן. הרובוט מסוגל לטפל ב-200 מכשירים בשעה ולמחזר 1.2 מיליון מכשירים בשנה. החברה הודיעה שהרובוט מסוגל לפרק 23 דגמים שונים של מכשירי iPhone. אומנם הוא איטי יותר מרובוט הדור הראשון של החברה (Liam), אולם הוא יודע לטפל בהרבה יותר דגמים.

הרובוט פועל במרכז המיחזור של אפל באוסטין, טקסס. תהליך הפירוק כולל ארבעה שלבים נפרדים: בשלב הראשון הרובוט מסיר ממנו את צג הזכוכית. לאחר מכן המכשיר עובר לתהליך הסרת הסוללה, אשר משוחררת ממקומה באמצעות הקפאה עמוקה על-ידי הזרמת אוויר קפוא בטמפרטורה של מינוס 80°C. משם המכשיר נישלח אל עמדת זעזוע וניקוב המשחררת את הברגים ומפרקת את המכשיר לחלקיו השונים. בשלב הזה יש צורך בעד 54 פעולות ניקוב שונות, בהתאם לדגם, כדי לפרק את מכשיר לחלקיו הבסיסיים.

בשלב האחרון בתהליך, הרובוט ממיין את החלקים השונים כדי לשלוח אותם אל מתקני מיחזור של חברות חיצוניות. חברת אפל מסרה שבשנת 2021 היא השיגה שיא ברמת המחזור, וכ-20% מהחומרים ששימשו לייצור טלפונים חדשים היו חומרים ממוחזרים. כך למשל, כל האלומיניום במוצריה הוא ממוחזר, וכ-30% מהבדיל בהלחמות של כל המכשירים והמחשבים מתוצרתה הוא ממוחזר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: APPLE , אפל , מחזור , מיחזור